دیگر نمی‌توانستیم محبوبیت «فیتیله» را داشته باشیم
دیگر نمی‌توانستیم محبوبیت «فیتیله» را داشته باشیم
تهیه‌کننده مجموعه‌ «دوقلوها» درباره‌ی علت تغییر نام و ساختار برنامه «فیتیله‌» و همچنین بازخورد برنامه جدید در بین مخاطبان، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد مهدی بصیری درباره علت توقف ساخت «دوقلوها»، خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل ۱۰۰ قسمت است که ۴۰ قسمت آن تولید شده است و ضبط ادامه قسمت‌ها هم به‌زودی آغاز می‌شود.

وی در ادامه درباره‌ی ریسک تغییر ساختار یک برنامه کودک از استیجی به نمایشی، اظهار کرد: کاری که پیش از این ارائه می‌شد، ترکیبی بود؛ کاری که موسیقی زیادی داشت و حضور بچه‌ها در استودیو خود به خود باعث هیجانی می‌شد که به جذابیت برنامه کمک می‌کرد؛ ضمن اینکه ما اگر الان باز هم «فیتیله» می‌ساختیم، نمی‌توانستیم آن بازخورد و محبوبیت قبل را داشته باشیم؛ چرا که الان سلیقه مخاطب تلویزیون تغییر کرده است. آقایان حمید گلی، علی فروتن و محمد مسلمی بازیگر بوده‌اند و در برنامه «فیتیله» هم آیتم‌ها نمایشی بود و اینگونه نبود که صرفا اجرا داشته باشند. شاید مخاطب کمی با مجموعه «دوقلوها» دیر ارتباط برقرار کند آن هم به دلیل ذهنیتی است که از برنامه‌ فیتیله‌ای‌ها داشتند.

این تهیه‌کننده تلویزیون سپس گفت: ما بعد از مدت طولانی که به تلویزیون برگشتیم، تصمیم گرفتیم با یک کار نمایشی و متفاوت از سری قبل «فیتیله» روی آنتن برویم. به همین منظور به سمت کار کمدی رفتیم که تولید آن خیلی سخت و هزینه‌های تولید آن بالاست. اما چون انتظار مخاطب فیتیله، همان دست و جیغ و هوراست، شاید این مجموعه کمی جای خود را هنوز پیدا نکرده است.

بصیری درباره بازخورد مجموعه دوقلوها در بین مخاطبان توضیح داد: معمولا در آثار ۹۰ قسمتی تلویزیون، همیشه تا ۱۵ قسمت اول مخاطب ارتباط برقرار نمی‌کند. اینکه به قصه عادت کند و شخصیت‌ها را بشناسد زمان می‌برد.

وی سپس ابراز امیدواری کرد که مجموعه «دوقلوها» جواب دهد و مورد استقبال بچه‌ها واقع شود.

این تهیه‌کننده درباره چارچوب قصه «دوقلوها» که موضوع سلامت است، توضیح داد: پی‌رنگ قصه «دوقلوها» به موضوع سلامت برمی‌گردد و این امر با همکاری وزارت بهداشت صورت گرفته است. تلاش کردیم در بحث پیشگیری و پیام‌هایی که به موضوع سلامت ارتباط پیدا می‌کند، کار از جذابیتی برخوردار باشد و در عین حال به صورت کم‌رنگ و غیرمستقیم پیام‌هایمان را داشته باشیم؛ چرا که مخاطب از گرفتن پیام‌های مستقیم خسته شده است.

بصیری در پایان درباره اهمیت استفاده از موسیقی در برنامه‌های کودک، اظهار کرد: با توجه به این که کار نمایشی و سریال است، از موسیقی هم در این مجموعه استفاده کردیم. به همین منظور برخی دغدغه‌ها را با موسیقی مطرح کردیم. معرفی شخصیت‌ها با موسیقی است، بعضی از پیام‌هایی که وزارت بهداشت داشته هم را با موسیقی اعلام کردیم.

  • منبع خبر : ایسنا