دی کاپریو فیلمی درباره گوریل‌ها تهیه می‌کند/ نویسندگی بری جنکینز
دی کاپریو فیلمی درباره گوریل‌ها تهیه می‌کند/ نویسندگی بری جنکینز
لئوناردو دی‌کاپریو، بری جنکینز و نتفلیکس قصد دارند تا یک فیلم مستند نامزد اسکار را به فیلم داستانی بدل کنند.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از ددلاین، «ویرونگا» فیلم مستند نامزد اسکار که درباره نبرد برای نجات گوریل‌های کوهستانی در معرض خطر کنگو ساخته شد، این بار در قالب داستانی ساخته می‌شود.” دی کاپریو فیلمی درباره گوریل‌ها تهیه می‌کند/ نویسندگی بری جنکینز”

این فیلم را دی کاپریو با همراهی جنیفر دیویسون و فیلیپ واتسون در کمپانی خودش تولید می‌کند. اورلاندو فون آین‌سیدل که این مستند را در سال ۲۰۱۴ کارگردانی کرده بود در این فیلم تهیه کننده اجرایی است.

جنکینز که برای نوشتن فیلمنامه «مهتاب» با همراهی تارل آلوین مک‌کرینی به عنوان برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی انتخاب شد فیلمنامه «ویرونگا» را می‌نویسد.

مستند «ویرونگا» بر نبرد برای حفاظت از آخرین گوریل‌های کوهستانی باقی مانده در پارک ملی ویرونگا در جمهوری دموکراتیک کنگو تمرکز دارد. فون آین‌سیدل بر تنوع زیستی ویرونگا تمرکز کرده و به موضوعات سیاسی و اقتصادی ناشی از کشف نفت در منطفه و درگیری‌های مسلحانه در این منطقه پرداخته است.

نتفلیکس امتیاز این مستند را در سال ۲۰۱۴ خرید.

دی کاپریو جایزه اسکار را برای بازی در فیلم «بازگشته از گور» دریافت کرد. وی علاوه بر یک کارنامه پر و پیمان بازیگری، تهیه کننده فیلم‌هایی چون «رابین هود»، «ریچارد جول» و مستند «بازی عاج» در سال ۲۰۱۶ بوده است که درباره شکار فیل‌ها در آفریقاست.

جنکینز نامزدی اسکار را برای کارگردانی «مهتاب» و فیلمنامه اقتباسی «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» کسب کرد.

بری جنکینز (زادهٔ ۱۹ نوامبر ۱۹۷۹) یک فیلم‌نامه‌نویس، و کارگردان فیلم اهل ایالات متحده آمریکا است. جنکینز ابتدا با فیلم تحسین شده دارویی برای افسردگی در سال ۲۰۰۸ اسم خود را مطرح کرد. با این‌حال او بخشی از هزینه‌های زندگی اش را از طریق نجاری تأمین می‌کرد تا اینکه در تأسیس یک شرکت تبلیغاتی شریک شد. جنکینز به عنوان نویسنده در سریال بسیار موفق «بازماندگان» همکاری کرد تا اینکه بعد از هشت سال تصمیم به ساخت فیلم جدید گرفت. مهتاب به تهیه‌کنندگی برد پیت پروژه جدید او بود که بدون هیچ سر و صدایی کلید خورد. با اعلام خبرهای رسمی فیلم حساسیت‌ها در مورد آن افزایش یافت. مهتاب بخاطر سوژه خاص و ملتهب خود توانست توجهات جهانی را معطوف خود کند. مهتاب با واکنش خیره‌کننده منتقدان همراه بوده‌است و امتیاز ۹۹/۱۰۰ را دریافت کرد و در هشت رشته از جمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌است. مهتاب در هفتاد و چهارمین دوره گلدن گلوب موفق شد جایزه بهترین فیلم درام را از آن خود کند. بری جنکینز نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی در گلدن گلوب بود که در نهایت این جایزه به دیمین شزل بخاطر ساخت فیلم لالا لند رسید.

  • منبع خبر : مهر