ذوب یخ‌ ها در قطب‌ جنوب
ذوب یخ‌ ها در قطب‌ جنوب
عکس های جدید ناسا از قطب جنوب، سطح تکان دهنده ذوب یخ ها را آشکار کرد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد قطب جنوب قرار است مکانی بسیار سرد باشد. میانگین دمای سالانه منطقه مرکزی قاره برف ۵۷- درجه سانتیگراد (۷۰٫۶ درجه فارنهایت) است. حتی ساحل به طور متوسط ۱۰- درجه سانتی گراد (۱۴ درجه فارنهایت) است.”سطح تکان‌دهنده‌ ذوب یخ‌ ها در قطب جنوب”

اما در تاریخ ۶ فوریه ، ایستگاه هواشناسی در پایگاه Esperanza در شبه جزیره قطب جنوب، شمالی ترین نقطه، گرمترین دما که تاکنون در سرزمین اصلی ثبت شده است، در دمای ۱۸٫۳ درجه سانتیگراد (۶۴٫۹ درجه فارنهایت) است . رکورد قبلی ۱۷٫۵ درجه سانتیگراد ۲۴ مارس ۲۰۱۵ را شکست.

این آخرین موج گرما حدود یک هفته به طول انجامید و تصاویر از جزیره عقاب که توسط Operation Land Imager در لندست ۸ گرفته شده است، در حال حاضر تصویری بسیار دلگیرانه از تأثیر آن گرفته اند.

جزیره کوچک عقاب درست در ساحل سرزمین گراهام در شبه جزیره قطب جنوب واقع شده است. دمای رکورد بالا باعث شده است که مقدار زیادی کلاه یخی جزیره عقاب در دریا ذوب شود، در حالی که مناطقی در وسط جزیره مشاهده می کنند که حوضچه های ذوب شده به سرعت به طرز حیرت انگیزی شکل می گیرند.

موری Pelto ، می گوید: “من ندیده ام كه ​​استخرهای ذوب شده به سرعت در قطب جنوب رشد كنند. شما این نوع رویدادها را در آلاسکا و گرینلند مشاهده می کنید، اما معمولاً در قطب جنوب نیست.”

Pelto همچنین خاطرنشان می کند که منبع این رویداد ذوب – دمای بالای ثابت به طور قابل توجهی بالاتر از انجماد – نمونه ای از الگوهای آب و هوایی قطب جنوب نیست. با این وجود اخیراً این موارد بسیار رایج شده است.”سطح تکان‌دهنده‌ ذوب یخ‌ ها در قطب جنوب”

درمجموع، بسته های برفی در جزیره عقاب بیش از ۱۰ سانتی متر (۴ اینچ) از ذوب در طی چند روز، بین ۶ فوریه و ۱۱ فوریه، داشت.