رئیسی: تعدی به سرمایه‌های ملی از سوی هیچ شخص و جریانی جایز نیست
رئیسی: تعدی به سرمایه‌های ملی از سوی هیچ شخص و جریانی جایز نیست
رئیس قوه قضائیه گفت: به هیچ عنوان تعدی به سرمایه‌های ملی از ناحیه هیچ شخص و هیچ جریانی جایز نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش‌از ظهر امروز در جمع خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب سالامی و شهدای خطه کردستان اظهار داشت: خوشحالم که امروز در جمع خانواده‌های صبور شهدا، نخبگان و فرهیختگان استان کردستان هستم.

وی دفاع و پاسداری از مرز‌های کردستان و اخلاص مردم را در هوای سرد و یخبندان و شرایط آب و هوای این استان مثال‌زدنی توصیف کرد و افزود: کردستان اقلیم و منطقه‌ای همراه با ایثار و شهادت، شهامت، ایستادگی و دشمن شناسی و دشمن‌ستیزی است و مردمی با بصیرت و جلوه‌هایی از فرهنگ و هنر و نوآوری و ابتکار دارد.

رئیس قوه قضائیه امنیت کنونی کشور و استان کردستان را مدیون خون شهدا و‌ هوشیاری این مردم دانست و تصریح کرد: این رشادت‌ها و مجاهدت‌ها جایی به تصویر کشیده نشده و هیچ شعر و نثری نمی‌تواند اوج این جهاد و شهادت و دلدادگی به خدا را و دفاع از ارزش‌ها و وطن را به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه شهدا از جامعه جهل‌زدایی کردند، گفت: بیداری که امروز در منطقه ایجاد شده به برکت خون مطهر شهیدان مظلوم در کردستان و در جای جای میهن اسلامی و خونی است که به ثارالله متصل شده است.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی با ذکر اینکه وجب به وجب این خاک مقدس سخن و پیامی دارد، ادامه داد: پیام این خاک گلگون که جلوه‌هایی از ایثار و شهادت بوده، ایستادگی و مقاومت، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به مردم این خطه است.

وی خطاب به مدیران تاکید کرد: مسئولان بدانند در همه زمان‌ها مهمترین افتخار آن‌ها نوکری و با همه وجود گره‌گشایی از کار مردم است و این بزرگترین مدالی است که نصیب همه خدمتگزاران شده که به مردمی که با همه وجود از کشور و وطن و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند، خدمت کنند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت قاچاق کالا و سوخت در نقاط مرزی نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران عنوان کرد: گفت‌وگوی بین بخش خصوصی و دولت که نمایندگانی از قوه قضائیه هم در آن هستند، بسیار سازوکار مناسب و تأثیرگذاری است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق شهروندی باید در دستور کار باشد، اظهار کرد: در دستگاه قضایی شورای حقوق شهروندی را داریم که به بخش‌های مختلف اعزام می‌شوند تا حقی از کسی ضایع نشود؛ به هیچ عنوان تعدی به سرمایه‌های ملی از ناحیه هیچ کس و هیچ جریانی جایز نیست.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به ضرورت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: از ۷ محور بیانیه گام دوم انقلاب که رهبری به آن تاکید فرموده «محور عدالت» است که باید این امر مهم مورد توجه همه دست‌اندرکاران، مسئولان، نخبگان و دلسوزان به نظام قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی یادآور شد: نگاه جامعه حقوقی کشور به مسئله عدالت بسیار می‌تواند مفید واقع شود و دستگاه قضایی نیز از امر مهم حمایت و استقبال می‌کند.

وی بررسی مشکلات، پیگیری و سامان دادن به وضعیت‌ مرزها را امری مهم تلقی کرد و گفت: مسئله قاچاق کالای سازمان یافته خیلی از افراد را رنج می‌دهد چراکه تولید کشور را دچار مشکل می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه سخن از تولید با این میزان از قاچاق کالا مفهومی ندارد، تاکید کرد: باید جلوی قاچاق کالا را بگیریم؛ اما منظور سخن از کوله‌بری نیست چراکه کوله‌بری باید ساماندهی شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وضعیت قاچاق سوخت در نقاط مرزی، خاطرنشان کرد: اگر کشور مجاور نیازمند سوخت است، باید با برنامه‌ریزی مناسب سوخت مورد نیاز آن کشور تامین و به قیمت واقعی به آن‌ها داده شود و وضع اقتصادی مردم مرزبان این دیار نیز سامان پیدا کند.