رئیس دفتر رئیس جمهور: به عنوان دولت به ‌استان خوزستان بدهکاریم
رئیس دفتر رئیس جمهور: به عنوان دولت به ‌استان خوزستان بدهکاریم

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه به عنوان دولت به ‌استان خوزستان بدهکاریم، گفت: بارها در هر مسئله‌ای، رئیس جمهور با حساسیت بالایی دستور پیگیری وضعیت استان خوزستان را می‌دهد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمود واعظی شب گذشته در جلسه مدیریت بحران استان خوزستان اظهار داشت: در جاهایی که با مردم صحبت می‌کردم چند نکته […]

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه به عنوان دولت به ‌استان خوزستان بدهکاریم، گفت: بارها در هر مسئله‌ای، رئیس جمهور با حساسیت بالایی دستور پیگیری وضعیت استان خوزستان را می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمود واعظی شب گذشته در جلسه مدیریت بحران استان خوزستان اظهار داشت: در جاهایی که با مردم صحبت می‌کردم چند نکته نزد آن‌ها مهم بود؛ اینکه امکانات بسیار گسترده بسیج شده بودند و نکته دوم نیز حضور مسئولان در جمع مردم است.

وی افزود: وقتی ما به هر دلیلی دستمان خالی است حداقل باید مردم را تکریم کنیم و روی خوش به آن‌ها نشان دهیم. حتی اگر از روی ظاهرسازی باشد خداوند در دل آن‌ها مهر می‌اندارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خطاب به استاندار خوزستان بیان کرد: برخی به زبان عربی از استاندار تشکر می‌کردند. به نظر من نام تمام مسئولانی که همکاری داشتند توسط استاندار به میان آورده شود.

وی با تقدیر مجدد از حضور مردم برای ترمیم سیل بند شهر رفیع عنوان کرد: امر جالب برای من این بود که مردم در این شرایط سخت علاوه بر اینکه غُر نمی‌زدند بدون چکمه برای کمک حاضر بودند. اگر مردم اینگونه وارد نمی‌شدند جلوی آب گرفته نمی‌شد.

واعظی تصریح کرد: انقلاب اسلامی از ابتدا تکیه بر مردم داشت و هرجا با هم بودند پیروز شدند و هر جا از هم فاصله گرفتند با مشکل مواجه شدند. تا جایی که امکان داشت امکانات را به منطقه رفیع آورده بودند.

وی درباره وضعیت استان خوزستان گفت: ما به عنوان دولت به این استان بدهکاریم. خوزستان استانی بوده که مردم آن در دوران جنگ ‌از تمام داراییشان گذشتند. من خودم  شاهد این امر بودم و بارها و بارها در هر مسئله‌ای، رئیس جمهور با حساسیت بالایی دستور پیگیری وضعیت استان خوزستان را می‌دهد چرا که می‌گوید من با این مردم زندگی کردم.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره خسارت سیل سال ۹۵ افزود: خسارت‌های که مطرح شد باید برای آن‌ها تلاش کرد البته من هیچوقت جایی نرفتم تا درباره امری قول دهم که توان وفای به آن را نداشته باشم. من اطلاع دارم که ماده۱۰-۱۲ چگونه است و لایحه بودجه سال آینده نیز مشخص است لذا من فکر می‌کنم که اکنون برای پرداخت خسارت این افراد قولی نمی‌دهم اما قول پیگیری به وضعیت آن‌ها را می‌دهم.

وی با بیان اینکه سه بخش کار باید پیگیری شوند گفت: زندگی مردم اکنون باید به روال عادی بازگردد و برای بهار پیش رو برنامه ریزی کنیم و نباید از آن غافل شود. مرحله بعدی که وجود دارد و نیاز به برنامه بلند مدت برای انجام دارد این است که باید بررسی شود که چرا میزان خروجی رودخانه‌ها در چند سال اخیر کمتر شده است.

واعظی ادامه داد: سیل بند‌ها باید مجددا طراحی شوند. وضعیت مطرح شده درباره سد بختیاری و کمک آن به اقلیم خوزستان باید بررسی  و برای این موضوع برنامه ریزی شود.

وی تاکید کرد: باید در استان خوزستان برنامه ریزی کرد و حتما باید در آبادانی و رفاه مردم نقش پررنگ داشته باشیم. مشکلاتی وجود دارد و فروش نفت کشور با کمی مشکل مواجه است اما نباید به دلیل این مشکلات دل مردم را خالی کنیم.