رئیس ستاد ارتش آمریکا: در حال جمع‌آوری اطلاعات از ونزوئلا هستیم
رئیس ستاد ارتش آمریکا: در حال جمع‌آوری اطلاعات از ونزوئلا هستیم
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد نیروهای تحت‌امرش در حال حاضر روی جمع‌آوری اطلاعات درباره آخرین تحولات ونزوئلا متمرکز شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، ژنرال «جوزف دانفورد» فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا روز چهارشنبه در میزگرد کمیته دفاعی مجلس نمایندگان این کشور تأکید کرد که نظامیان آمریکایی در حال حاضر تلاش‌های خود را روی جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از ونزوئلا تمرکز کرده‌اند.

این فرمانده ارشد آمریکایی به اعضای کمیته دفاعی مجلس نمایندگان گفت: «اوضاع کنونی ونزوئلا و چشم‌انداز درگیری‌ها بین مادورو و گوایدو از نظر ما کمی مبهم است. ما در حال حاضر با حداکثر توان خود تلاش می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری از آخرین تحولات ونزوئلا به دست آوریم و همچنین این آمادگی را داشته باشیم که در صورت درخواست گوایدو از ارتش آمریکا برای کمک‌های بیشتر، از وی حمایت کنیم».

روز گذشته «خوان گوایدو» رئیس‌ سابق مجمع ملی ونزوئلا که از حدود سه ماه قبل به‌تحریک مقامات واشنگتن خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌خواند، طی یک پیام ویدیویی هواداران خود را به آشوب علیه دولت قانونی این کشور فرا خواند و حتی از نیروهای مسلح ونزوئلا خواست که علیه رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو دست به شورش مسلحانه بزنند.

امروز چهارشنبه نیز «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارنظری تهدیدآمیز اعلام کرد کشورش آماده است تا در صورت لزوم علیه ونزوئلا اقدام نظامی کند.

آمریکا در تلاش است تا به هر طریق ممکن نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را وادار به کناره‌گیری از سمتش کند و مهره دست‌نشانده خود یعنی خوان گوایدو را به قدرت برساند.

اما نیکلاس مادورو تسلیم فشارهای آمریکا و متحدانش نشده و تأکید کرده است که جایگاه قانونی خود را ترک نخواهد کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری هیل