رئیس مجلس: فردا در جلسۀ سران قوا مسائل مربوط به مدیریت کرونا را مطرح خواهم کرد
رئیس مجلس: فردا در جلسۀ سران قوا مسائل مربوط به مدیریت کرونا را مطرح خواهم کرد
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفۀ اصلی مجلس نظارت است و نظارت میدانی یکی از وجوه اصلی آن است.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد محمدباقر قالیباف در جلسۀ بررسی مشکلات کادر درمان با حضور مسئولان و کادر درمان بیمارستان امام خمینی گفت: وظیفۀ اصلی مجلس نظارت است و نظارت میدانی یکی از وجوه اصلی آن است.”رئیس مجلس: فردا در جلسۀ سران قوا مسائل مربوط به مدیریت کرونا را مطرح خواهم کرد”

وی گفت: ساعت دوازده ظهر امروز تصمیم گرفتیم در بیمارستان حضور پیدا کنیم و مشکلات را از نزدیک ببینیم.

رییس مجلس تصریح کرد: فردا جلسۀ سران قوا را داریم و به عنوان نمایندۀ قوه مقننه در آن جلسه با توجه به این نظارت میدانی، مشکلات را مطرح خواهم کرد. در هر چهار حوزۀ پیشگیری، تشخیص، درمان و بازتوانی باید تصمیم‌های جدی بگیریم.

قالیباف خاطرنشان کرد: چهارشنبه نیز جلسه‌ای تخصصی با مسئولان بخش درمان کشور خواهیم داشت. ان‌شاءالله بازدید امروز در کنار جلسه سران قوا و جلسه تخصصی چهارشنبه برای رسیدن به یک جمع‌بندی عملیاتی در خصوص مدیریت کرونا کمک کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه فضای ایثارگری در میان کادر درمان مشهود و مسلم است، گفت: ایثارگری، خود به حل بسیاری از مشکلات کمک می‌کند. اینجا کادر درمان از جان خود گذشته‌اند و همین خیر و برکت دارد. این دقیقا شبیه همان روحیه‌ای است که ما در سالهای دفاع مقدس دیدیم. وقتی ارتباط کادر درمان با بیماران را دیدم فضای ایثارگری را حس کردم.

قالیباف گفت: من مسئول هستم ولی بین مردم رفته‌ام و می‌دانم که مردم قدردان کادر درمان هستند و در بیمارستان هم همه از کادر درمان تعریف و تمجید می‌کردند.

احمد علیرضا بیگی  با تاکید بر ضرورت جدی‌ گرفتن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بیان کرد: از آنجا که شیوع بیماری کرونا به واسطه ارتباط افراد با یکدیگر تشدید می‌شود و خطرات جدی را متوجه زندگی افراد می‌کند باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت دنبال شود. هر یک از ارکان مختلف کشور نظیر دولت، نهادهای مختلف و مردم مسئولیت متفاوتی را برای مقابله با این ویروس برعهده دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: آنچه که به مردم باز می‌گردد احساس مسئولیت اجتماعی در قبال سلامت و جان دیگر شهروندان است. هرگونه تفاوت و بی‌اهمیتی یک نوع مسئولیت‌ در برابر سلامت دیگر شهروندان به شمار می‌رود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همواره مردم ایران در شرایط سخت کنار یکدیگر ایستاده‌اند امروز نیز برای شکست این بیماری باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با جدیت دنبال شود تا از آسیب رسیدن به سلامت دیگر شهروندان جلوگیری شود. احساس مسئولیت اجتماعی از سوی شهروندان کلید واژه مقابله با این ویروس است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه تاکید کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رفتن به مسافرت‌های غیرضروری و همچنین رفت و آمدهای بی‌دلیل در سطح شهر منجر به شیوع بیشتر این بیماری می‌شود. هرچقدر ارتباطات مستقیم خود را به حداقل برسانیم خطر ابتلای این بیماری کمتر می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا