راحت‌ترین و سخت‌ترین سناریو برای ایران در انتخابی جام جهانی
راحت‌ترین و سخت‌ترین سناریو برای ایران در انتخابی جام جهانی
تیم ملی ایران روز دهم تیر رقبای خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی را شناسایی خواهد کرد و اهالی فوتبال ایران امیدوارند سناریو راحت‌تری برای یوزهای ایران نوشته شود.

راحت‌ترین و سخت‌ترین سناریو برای ایران در انتخابی جام جهانی

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد قرعه کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی به منزله تعیین ۴ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف آسیا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز دهم تیرماه برگزار می‌شود و تیم ملی ایران هم رقبای خود را می‌شناسد. طبق اعلام فیفا، ۱۲ تیم حاضر در قرعه کشی براساس رنکینگ اعلام شده، به صورت دو به دو، در گروه‌های A و B تقسیم خواهند شد تا توازن قدرت رعایت شود.

سیدبندی قرعه‌کشی این مسابقات به این شرح است:

سید یک: ژاپن – ایران

سید ۲: استرالیا – کره جنوبی

سید ۳: عربستان – امارات

سید ۴: عراق – چین

سید ۵: عمان – سوریه

سید ۶: ویتنام – لبنان

در خصوص نحوه قرعه‌کشی این توضیح قید شده است که قرعه‌کشی از سید ششم آغاز می‌شود و نام نخستین تیمی که از گلدان بیرون می‌آید در قسمت A۶ نوشته می‌شود و قرعه بعدی از همین سید ششم در قسمت B۶ نوشته می‌شود. همین روند برای سیدهای بعدی نیز تکرار خواهد شد و در نهایت نام ایران و ژاپن از گلدان‌ها خارج‌شود و طبیعتا این دو تیم با همدیگر دیداری نخواهند داشت اما ۱۰ تیم باقی مانده در قالب قرعه‌کشی در این دو گروه تقسیم خواهند شد.

*بهترین و بدترین گروه برای ایران

در دور گذشته مسابقات، ایران با بدترین قرعه مواجه شد و عراق و بحرین به عنوان قدرتمندترین تیم‌های سید دوم و سوم با ایران هم‌گروه شدند تا سخت‌ترین سناریو برای یوزهای ایران رقم بخورد. حال پیش از قرعه‌کشی به بررسی سخت‌ترین گروه این مسابقات می‌پردازیم.”راحت‌ترین و سخت‌ترین سناریو برای ایران در انتخابی جام جهانی”

راحت‌ترین

ایران- کره جنوبی- امارات – چین – عمان- لبنان

طبق تجربه و وضعیت کنونی تیم‌ها، به جز کره‌حنوبی که در سال‌های اخیر توفیقی مقابل ایران نداشته، مابقی تیم‌ها شامل امارات، چین، عمان و لبنان، در زمره تیم‌های درجه دوم و حتی سوم آسیا به شمار می‌روند و در بازی‌های یک دهه اخیر، عملکرد چندان مثبتی نداشتند و برای ایران مشکلی خلق نکردند.

سخت‌ترین

ایران – استرالیا – عربستان- عراق- سوریه – ویتنام

در این سو، ایران همواره در برابر تیم‌های عربستان، عراق و سوریه با مسائل حاشیه‌ای و چالشی مواجه است و بازی‌های این تیم‌ها با ایران، فراتر از مسائل فنی می‌شود. همچنین استرالیا تیمی است که سال‌هاست با ایران دیداری نداشته و بازیکنان این تیم در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. ویتنام به عنوان آخرین تیم گروه پیشرفت شگرفی در سالیان گذشته داشته و هیچ شباهتی به تیم کم نام و نشان گذشته ندارد و نسبت به لبنان (دیگر تیم سید ۶) رقیب سرسخت‌تری به شمار می‌رود. در این گروه، استرالیا و عربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشتند و سوریه هم تا مرحله پلی‌آف پیش رفته بود.”راحت‌ترین و سخت‌ترین سناریو برای ایران در انتخابی جام جهانی”

به گزارش ایسنا، با توجه به قرعه دشوار ایران در مرحله گذشته و دشوارتر شدن کار با اشتباهات در دور رفت، مطمئنا بازیکنان و کادرفنی ایران در این مرحله در صورت مواجهه با هر قرعه‌ای، با تمرکز و تلاش بیشتری وارد مسابقات می‌شوند.

در نامه ارسال شده زمان برگزاری مسابقات به این ترتیب مشخص شده است:

مسابقه اول: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ (۲ سپتامبر ۲۰۲۱)

مسابقه دوم: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ (۷ سپتامبر ۲۰۲۱)

مسابقه سوم: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ (۷ اکتبر ۲۰۲۱)

مسابقه چهارم: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۱)

مسابقه پنجم: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱)

مسابقه ششم: ۲۵ آبان ۱۴۰۰(۱۶ نوامبر ۲۰۲۱)

مسابقه هفتم: ۷ بهمن ۱۴۰۰ (۲۷ ژانویه ۲۰۲۲)

مسابقه هشتم: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ (اول فوریه ۲۰۲۲)

مسابقه نهم: ۴ فروردین ۱۴۰۱ (۲۴ مارس ۲۰۲۲)

مسابقه دهم: ۹ فروردین ۱۴۰۱ (۲۹ مارس ۲۰۲۲)

در نهایت دو تیم اول و دوم هر گروه (دو گروه شش تیمی) در مجموع ۴ تیم راهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند شد و برنده بازی رفت و برگشت تیم‌های سوم دو گروه، در دیداری سرنوشت‌ساز با نماینده آمریکای شمالی و مرکزی دیدار می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا