رانش زمین در روستای دره شیخ عالی; تخلیه روستاهای در معرض خطر سیل
رانش زمین در روستای دره شیخ عالی; تخلیه روستاهای در معرض خطر سیل
براثر بارش باران امروز روستای دره شیخ عالی از توابع شهرستان کوهرنگ دچار رانش شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی تا اواخر روز سه‌شنبه ناپایداری‌هوا در استان تشدید می‌شود و بارش برف و باران با شدت زیاد تداوم خواهد داشت در همین راستا تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان در حالت آماده باش کمال هستند.

شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با بیان اینکه از روز یکشنبه هوای استان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار گرفته است، اظهارداشت: بیشترین بارش‌ها تا صبح امروز از کوهرنگ به میزان ۵۱ میلی‌متر، شهرکرد ۳ میلی‌متر، آورگان ۱۳ میلی‌متر، دوآب‌صمصامی ۳۷ میلی‌متر، اردل۲۰ میلی‌متر و فارسان ۱۳ میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی تا اواخر روز سه‌شنبه ناپایداری‌هوا در استان تشدید خواهدشد و بارش برف و باران با شدت زیاد تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با توجه به سیل‌آسا بودن بارش‌ها احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نمی‌باشد همچنین به علت بارش برف در مناطق کوهستانی احتمال لغزندگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

پارسا بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل دمای شهرکرد منفی ۶ و حداکثر دما در گرمترین زمان ۱۴ درجه بالای صفر گزارش شده است.

محور شهرکرد به مسجد سلیمان مسدود است

احمد جمشیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با بیان اینکه در محورهای مواصلاتی شهرستان کوهرنگ بارش برف آغاز شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در کلیه محورهای مواصلاتی استان بارش باران مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه به دستور ستاد مدیریت بحران استان از ساعت ۲۰ شب گذشته محور شهرکرد به مسجد‌سلیمان و گردنه چری مسدود شده است، افزود: این تصمیم به دلیل جلوگیری از تردد مسافران نوروزی ناآشنا با این مسیر و جلوگیری از بروز مشکلات برای آن‌ها اتخاذ شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: اکیپ‌های راهداری از روز گذشته با تجهیزات کامل در محورهای استان مستقر هستند. رانندگان از تردد در محورهای استان بویژه گردنه‌ها خودداری کرده و در حین تجهیزات ایمنی همراه خود داشته باشند.

آماده‌باش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر

سید احمد مرتضوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ازآماده‌باش۱۱۰امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان برای مقابله با رخداد احتمالی سیلاب خبر داد.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده درخصوص وقوع سیلاب در استان، ۲۲ پایگاه ثابت سیار و موقت در سطح استان فعال هستند. ۱۱۰ نفر از امدادگران، نجات‌گران و یک تیم واکنش سریع در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت بروز حادثه به امدادرسانی مشغول شوند

روستاهای در معرض خطر کوهرنگ تخلیه می‌شود

مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با بیان اینکه هم‌اکنون در شهرستان کوهرنگ بارش شدید برف، باران و تگرگ مشاهده می‌شود، اظهار داشت: میزان بارش‌ها در کوهرنگ به بیش از ۶۰ میلی‌متر رسیده است.

وی افزود: گردنه چری و شاه‌منصوری به دلیل احتمال ریزش بهمن مسدود است همچنین راه ارتباطی ۳۲ روستا با مرکز شهرستان کوهرنگ در اثر بارش شدید برف قطع شده است.

فرماندار کوهرنگ عنوان کرد: به دلیل لغزندگی معابر و احتمال بروز خطرات امکان ورود مسافران به کوهرنگ وجود ندارد و به مسافرانی که در شهرستان بودند نیز تدکرات لازم برای ترک شهرستان داده شده است.

زمانپور با اشاره به اینکه تعدادی از روستاهایی که در مسیر رودخانه قرار دارند در معرض خطر هستند و باید تخلیه شوند، گفت: مدارس، سالن‌های ورزشی و مساجد برای اسکان خانوارهای در معرض خطر آماده است.

وی گفت: امروز شاهد رانش زمین در روستای دره شیخ عالی بازفت هستیم.

  • منبع خبر : تسنیم