واشنگتن از راهکار دو دولت فلسطین و اسرائیل حمایت می کند
واشنگتن از راهکار دو دولت فلسطین و اسرائیل حمایت می کند

وزیر خارجه آمریکا که در پایان اولین سفرش به منطقه به اردن سفر کرده است تأکید کرد که در صورت توافق فلسطینی ها و اسرائیلی ها، واشنگتن از راهکار دو دولت حمایت می کند. به نقل از اسپوتنیک، «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در امان […]

وزیر خارجه آمریکا که در پایان اولین سفرش به منطقه به اردن سفر کرده است تأکید کرد که در صورت توافق فلسطینی ها و اسرائیلی ها، واشنگتن از راهکار دو دولت حمایت می کند.

به نقل از اسپوتنیک، «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در امان با دفاع مجدد از رژیم صهیونیستی در واکنش به کشتار شهروندان فلسطینی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز «بازگشت» در نوار غزه  به وسیله اسرائیل گفت: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و ما از این مسأله حمایت می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست خبری از فلسطینی ها هم خواست تا با اسرائیل برای رسیدن به راهکار جامعی برای نزاع فلسطین و اسرائیل، به پای میز مذاکره بروند و افزود: باید گفتمانی سیاسی میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها وجود داشته باشد.

با وجود مخالفت آشکار اسرائیل با راهکار دو دولت، وزیر خارجه آمریکا همچنین راهکار دو دولت را راهکار جامع احتمالی برای پرونده فلسطین دانست و گفت اگر فلسطینی ها و اسرائیلی ها بر این راهکار توافق کنند آمریکا نیز از این راهکار حمایت می کند.

وی همچنین به پرونده بحران سوریه نیز اشاره کرد و گفت که آمریکا به آتش بس در جنوب شرق سوریه متعهد است و افزود که واشنگتن از تلاش های سازمان ملل در ژنو برای رسیدن به راهکار سیاسی برای بحران سوریه حمایت می کند.

از سوی دیگر ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن هم در این نشست خبری گفت که در گفتگوهایی که با وزیر خارجه آمریکا داشته درباره ادامه همکاری امان و واشنگتن برای ایجاد ثبات در خاورمیانه و رسیدن به راهکاری جامع برای پرونده فلسطین بحث و تبادل نظر شده است.

وی ضمن تأکید بر اینکه راهکار دو دولت برای حل پرونده فلسطین با چالش های عمده ای مواجه است، به پرونده بحران سوریه نیز پرداخت و گفت که جنگ علیه تروریسم جنگی است که در کنار آمریکا در آن مشارکت داریم و باید به راهکاری سیاسی برای بحران سوریه دست پیدا کرد که مردم سوریه آن را بپذیرند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با تکرار اتهام های واشنگتن علیه ایران مدعی شد که تهران اولین حامی تروریسم در خاورمیانه است.