راهکار کمیته فوتسال برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال چیست؟
راهکار کمیته فوتسال برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال چیست؟
با منتفی شدن حضور تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت تایلند و لغو تورنمنت کاسپین، کمیته فوتسال در حال تدارک برنامه جدید و انجام بازی‌های تدارکاتی دیگری است.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  کمیته فوتسال روز گذشته جلسه سرنوشت سازی را با کادر فنی تیم ملی فوتسال ایران برگزار کرد. در این نشست، برنامه های آماده سازی تیم ملی فوتسال برای شرکت در جام ملت های آسیا که به احتمال زیاد آبان ماه برگزار می شود، مورد بررسی قرار گرفت.” راهکار کمیته فوتسال برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال چیست؟”

یکی از برنامه های پیش بینی شده تیم ملی، حضور در تورنمنت چهارجانبه تایلند در کنار تیم های اسپانیا و لیتوانی بود. هرچند ایران خودش و با درخواست تایلند زمینه حضور لیتوانی را در این تورنمنت فراهم کرد، اما در نهایت با مخالفت کادر فنی، شرکت تیم کشورمان در این تورنمنت منتفی شد. علت این تصمیم، همگروهی ایران با تیم ملی فوتسال تایلند در مسابقات جام ملت های آسیا عنوان شده است. در صورت حضور ایران در تورنمنت چهارجانبه تایلند این خطر وجود داشت که اطلاعات فنی تیم کشورمان به سادگی در اختیار تایلندی ها قرار بگیرد.

البته به گفته حسین شمس عضو کمیته فنی فوتسال، تیم امید یا تیم «ب» فوتسال ایران عازم تورنمنت تایلند می شود ولی داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال اعلام کرده تا الان تصمیم قطعی برای اعزام یک تیم جایگزین به تایلند گرفته نشده است.

برنامه بعدی تیم ملی فوتسال که لغو شد، تورنمنت چهارجانبه کاسپین بود. کادر فنی تیم ملی امیدوار بود با شرکت در این تورنمنت با حضور روسیه، قزاقستان و آذربایجان قبل از جام ملت های آسیا و در فیفادی شهریور، ملی پوشان را به یک آمادگی مطلوب برساند. طبق ادعای حسین شمس، روسیه اعلام کرده در این تاریخ قصد دارد مسابقات پلی آف فوتسالش را برگزار کند و امکان حضور در تورنمنت کاسپین را ندارد.” راهکار کمیته فوتسال برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال چیست؟”

به این ترتیب، مسئولان کمیته فوتسال با همفکری کادر فنی تیم ملی برنامه های جایگزین را مورد بحث و بررسی قرار دادند. یکی از برنامه های تیم ملی، دیدار با تیم ملی فوتسال آذربایجان در آبان ماه با این کشور است. البته سفر تیم ملی به آذربایجان و برگزاری این مسابقه منوط به فراهم بودن شرایط بهداشتی و باز بودن مرزهای دو کشور است.

یکی دیگر از پیش بینی های کمیته فوتسال، برگزاری یک تورنمنت چند جانبه در شهر صدرای شیراز است که سالن جدید این شهر ماه های پایانی ساختش را پشت سر می گذارد. عراق، کویت، بلاروس، صربستان و اسلواکی از جمله تیم های مدنظر ایران برای مذاکره و حضورشان در تورنمنت صدرا است که برای شهریورماه مدنظر است. البته برگزاری این تورنمنت بازهم به مسائل بهداشتی، باز بودن مرزها و مسائلی از این دست بستگی دارد.

این احتمال هم وجود دارد که با فراهم شدن شرایط سفر به خارج از ایران، تیم ملی در صورت گرفتن پاسخ مثبت یکی، دو کشور دیدارهایی را در اروپا انجام بدهد.” راهکار کمیته فوتسال برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال چیست؟”

  • منبع خبر : مهر