راه‌اندازی نخستین دفتر استندآپ کمدی در ایران
راه‌اندازی نخستین دفتر استندآپ کمدی در ایران
امیرکربلایی‌زاده، بازیگر و استندآپ کمدین از راه‌اندازی نخستین دفتر استندآپ کمدی با هدف تربیت برای آموزش و تربیت خنداننده‌های ایرانی خبر داد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد امیر کربلایی‌زاده، بازیگر و کمدین درباره اجراهای نمایشی جدیدش در سال ۹۸ گفت: چند نمایش برای امسال پیشنهاد دارم که در حال خواندن نمایشنامه‌های آنها هستم، اگر بتوانم کار جدیدی شروع کنم که خیلی خوشحال می‌شوم منتها هنوز مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که اولویت اولش امسال در چه زمینه‌ هنری است، گفت: استندآپ کمدی،‌ چون علاقه عجیبی به آن دارم و احساس می‌کنم نخستین کسی هم هستم که استندآپ کمدی مستقل را در ایران کار کرده است و برای اولین بار توانسته نیروهایی تربیت کند.

کربلایی‌ زاده اظهار داشت: بنابراین تمام تلاشم این است که دانش آموختگانی با اطلاعات کامل و کافی برای استندآپ کمدی ایران تربیت کنم، به همین جهت دفتر تحقیق، پژوهش و تولید استندآپ کمدی را راه اندازی کردم که در این دفتر کمدین‌های برجسته‌ای تربیت می‌شوند که علم استندآپ را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه استندآپ همه در دنیا یک هنر و جزء شاخه‌های نمایشی ثبت شده است، گفت: این هنر در دنیا دانشکده، صنف و سندیکا دارد. من هم سعی می‌کنم در ایران آن را ابتر نگذارم که دچار افراط و تفریط نشود و سرنوشتش مانند شاخه‌هایی از جمله پیش پرده‌خوانی شود که عاقب سر از مجالس و عروسی‌ها درآورد و حذف شد.

این بازیگر و کمدین اظهار داشت: یک کتاب هم در دست نگارش دارم که اولین کتاب تألیفی ایرانی در زمینه استندآپ می‌شود. ما فقط تا به حال در این زمینه دو کتاب ترجمه در ایران داشتیم. عنوان کتاب من هم «واس خندیش» خواهد بود که ریشه ایرانی دارد و به معنای «وایسا بخند بیاندیش» است که شعار ما هم هست.

  • منبع خبر : فارس