راه ارتباطی ۲۹۰ روستای الیگودرز همچنان مسدود است؛ تخریب ۴۰۰۰ منزل مسکونی
راه ارتباطی ۲۹۰ روستای الیگودرز همچنان مسدود است؛ تخریب ۴۰۰۰ منزل مسکونی
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۴۰۰۰ منزل مسکونی در شهرستان الیگودرز بر اثر سیلاب تخریب شده گفت: همچنان راه ارتباطی ۲۹۰ روستای الیگودرز به‌طور کلی مسدود است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،محمد خدابخشی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهر و روستاهای الیگودرز مشکلات بسیار زیادی داریم، همچنان راه ارتباطی ۲۹۰ روستای الیگودرز به‌طور کلی مسدود است و مردم در روستاها مشکلات بسیاری دارند.

وی افزود: مردم در تأمین آذوقه با مشکل روبه‌رو هستند، از طریق زمینی امکان امدادرسانی به آن‌ها نیست چرا که ۸۰ درصد زیرساخت‌های روستایی تخریب‌ شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دام‌های مردم تلف‌ شده و به دلیل نداشتن علوفه و تخریب شدن اصطبل‌ها دام روستائیان در معرض تلف شدن است؛ حدود سه الی چهار هزار منزل مسکونی در شهرستان الیگودرز تخریب‌ شده و واحدهای زیادی در معرض تخریب است.

وی بیان کرد: کانال‌های زیادی تخریب‌ شده و مزارع پرورش ماهی که در نقاط مختلف شهرستان وجود دارد خسارت زیادی دیده است؛ تأسیسات برق آسیب‌دیده و در حال حاضر برق قطع است، برای اسکان خانواده‌هایی که واحدهای مسکونی آن‌ها تخریب‌ شده به چادرهای بیشتری نیاز داریم.

خدابخشی تصریح کرد: ضرورت دارد که اکیپ‌های پزشکی و دامپزشکی به برخی از مناطق اعزام شود، تقاضا داریم هلیکوپترهای هوانیروز که در استان هستند در شهرستان الیگودرز نیز مستقر شوند.

 وی خاطرنشان کرد: گلایه داریم که خدمات‌رسانی به شکل مناسب و مطلوبی  انجام نمی‌شود، در روستاها به دلیل اینکه ارتباط روستائیان قطع است متأسفانه مغفول واقع‌ شده‌اند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: کجا هستند هلیکوپترهای هوانیروزی که دیروز رئیس مجلس تلفنی گفت که به نیروی نظامی گفته‌ایم به الیگودرز کمک کنند، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با من تماس داشت ولی الآن هیچ خبری از امدادرسانی به الیگودرز نیست.

وی اظهار داشت: امکانات در مرکز استان می‌آید ولی مسئولان استانی نگاه منصفانه‌ای به همه شهرستان‌ها ندارند؛ مسئولانی که کوتاهی می‌کنند و به خاطر بی‌تدبیری آن‌ها مردم آسیب می‌بینند باید پاسخگوی مردم باشند.

خدابخشی افزود: دیروز براثر سیلاب دو نفر در الیگودرز از بین رفتند و خانواده آن‌ها منتظر اعلام نظر مراجع قانونی است که کار خاک‌سپاری آن‌ها را انجام دهند ولی هنوز نتوانستند پزشک قانونی را به الیگودرز اعزام کنند.

وی عنوان کرد: ما نیاز داریم به اینکه خدمات‌رسانی بیشتری انجام شود و مسئولان نگاه منصفانه‌ای به تمام استان داشته باشند، من به‌عنوان نماینده الیگودرز از تمام مسئولان استانی گلایه دارم که با بی‌تدبیری آن‌ها مردم آسیب می‌بینند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس بیان کرد: هیچ فرقی بین مردم استان‌ها و هیچ فرقی بین مردم شهر و روستا نیست؛ همه مردم باید محترم باشند و به آن‌ها خدمات‌رسانی کنیم ولی متأسفانه روستاهای استان لرستان و به‌ویژه در  الیگودرز مغفول واقع‌ شده‌اند.

وی تصریح کرد: کوتاهی برخی مسئولان که بعضی از نقاط را نادیده  گرفتند از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد چرا که این امدادرسانی به شکل مناسبی انجام‌ نشده است.

  • منبع خبر : تسنیم