راه ارتباطی ۸۸ روستای آذربایجان غربی مسدود شد
راه ارتباطی ۸۸ روستای آذربایجان غربی مسدود شد
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: محورهای مواصلاتی ۸۸ روستای استان بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شد.

راه ارتباطی ۸۸ روستای آذربایجان غربی مسدود شد

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: محورهای مواصلاتی ۸۸ روستای استان بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شد.

ارسلان شکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر راه ارتباطی ۴۰ روستای میاندوآب٬ ۳۰ روستای شهرستان تکاب، ۹ روستا در سلماس، هشت روستای پیرانشهر و یک روستای چالدران مسدود است که گروه‌های راهداری به‌‌طور مستمر در حال بازگشایی این راه‌ها هستند.

وی در رابطه با وضعیت ارومیه پس از بارش برف افزود: در حال حاضر به غیر از جاده ارومیه به سیلوانا تمامی راه‌‌های اصلی شهرستان باز و تردد در آنها با زنجیرچرخ جریان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: در بخش باروق از توابع شهرستان میاندوآب راه مواصلاتی ۴۰ روستا به‌دلیل بارش سنگین برف که تا نیم متر هم رسیده مسدود شده است.

شکری با بیان اینکه آمار جاده‌های مسدود شده به روزرسانی و  متعاقباً اعلام می‌شود تصریح  کرد: همه راه‌های ارتباطی آذربایجان غربی در جنوب و شمال آذربایجان غربی با وجود بارش برف همچنان باز بوده اما تردد از آنها به‌ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها بدون وسایل ایمنی و زنجیرچرخ امکان ندارد.

وی با اشاره اینکه همواره شاهد بارش برف در اغلب محورهای استان هستیم بیان کرد: محور تمرچین به پیرانشهر و محور مهاباد به بوکان به‌دلیل کولاک شدید با مشکل تردد خودروها روبه‌رو است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: عملیات راهداری در این محورها در حال انجام است و از رانندگان درخواست می‌شود مسیرهای جایگزین برای تردد استفاده کنند.

وی  از رانندگان خواست قبل از حرکت وسیله نقلیه خود را از لحاظ سالم بودن بررسی کرده و با توجه به سردی هوا از وجود ضد یخ در رادیاتور ماشین اطمینان حاصل کنند تا در مسیر خودرو آنها دچار مشکل نشود.