رد نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو از سوی وزیر دفاع
رد نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو از سوی وزیر دفاع
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را رد کرد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره حملات پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی با رد برخی اظهارات درباره نقش داشتن ایران در این عملیات اظهار کرد: فکر می‌کنم موضوع بسیار روشن است و این اتفاق بین دو کشور در حال درگیری با یکدیگر رخ داده است، یک طرف درگیری‌ها که یمنی‌ها هستند به صراحت اعلام کرده‌اند که این کار را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه منطق کار یمنی‌ها روشن است ادامه داد: کشوری که سالیان سال تحت حملات شدیدی بوده و تعداد زیادی تلفات در جنگ و محاصره به مردم آنها وارد شده، دست به چنین کاری زده است. به لحاظ نظامی نیز این موضوع دور از دسترس نیست؛ حدود دو سال قبل یمنی‌ها عملیاتی علیه یک فرودگاه در امارات انجام دادند و طی آن یک موشک با برد ۱۲۰۰ کیلومتر را شلیک کردند؛ هر چند به نظر می‌آمد این شلیک از دقت لازم برخوردار نیست اما اینکه یمنی‌ها بعد از دو سال به دقت بالایی رسیده باشند از لحاظ نظامی قابل قبول است.

وزیر دفاع  تاکید کرد که برای عربستان از این جهت کاملا روشن است که این موضوع متعلق به درگیری‌هایی میان دو کشور است، چرا که از طرف مقابل انگیزه کامل وجود دارد.

امیر حاتمی در واکنش به برخی اظهارات در خصوص مشارکت ایران در حمله اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو تصریح کرد: اینکه دیگران را از جمله جمهوری اسلامی ایران در این خصوص متهم می‌کنند، نیز کاملا موضوع روشن است؛ عربستان و رژیم صهیونیستی کشورهایی هستند که از ابتدا به دنبال کشیدن پای آمریکایی‌ها به درگیری‌های منطقه بوده‌اند و آرزوی‌شان همواره این بوده که چنین اتفاقی بیفتد. بر همین اساس تلاش کرده‌اند تا از هر حادثه جنگی که میان دو کشور اتفاق می‌افتد هدف خود را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم موضوع اتهام زنی به ایران کاملا روشن است و این ادعاها و اتهامات به طور جدی و قطعی رد می‌شود. از طرف دیگر فکر می‌کنم طرح چنین ادعاهایی نیز به جایی نخواهد رسید. چرا که هیچ سندی برای اثبات آنها وجود ندارد و می‌توان هر کسی را بدون ارائه دلیل متهم کرد؛ اقدام عربستان نیز در این چارچوب است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که ایران در حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان دست داشته است با تاکید بر اینکه تا کنون در اظهارات مسئولان آمریکایی چیزی مبنی بر اینکه کشور ایران را در این زمینه متهم کرده باشند، ندیده‌ام اظهار کرد: اگر افراد غیر مسئولی چنین مطالبی را مطرح می‌کنند، مسئولیت با خودشان است اما من تا کنون چنین ادعایی از سوی مسئولان آمریکا ندیده‌ام.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش تنش میان کشورها افزود: مطالب مختلفی در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح می‌شود اما من مطلب رسمی‌ای در این خصوص ندیده‌ام.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در هر صورت همه می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران کاملا از صلح و امنیت در منطقه مراقبت می‌کند و در عین حال که این کار را با اقتدار تمام انجام می‌دهند، اگر تهدیدی علیه کشور ما در این فضا مطرح شود پاسخ‌مان کاملا روشن است و با قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکای به کشورمان پاسخ دادیم، همان قاطعیت همواره وجود دارد و این توان روز به روز در حال افزایش است.

  • منبع خبر : ایسنا