رسانه عبری: عادی سازی روابط عربستان-اسرائیل به شکل غیرمستقیم در جریان است
رسانه عبری: عادی سازی روابط عربستان-اسرائیل به شکل غیرمستقیم در جریان است
یک رسانه صهیونیست اعلام کرد، طرح عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل به شکل غیر مستقیمی در حال اجراست و خط آهن ارتباطی بین هند و اروپای بخشی از آن است.

به گزارش صبح اقتصاد، روزنامه جروزالم پست در گزارشی که چند رسانه عربی آن را منتشر کردند اعلام کرد: در کنار احداث خط آهن، برنامه ارتباط لوله گازی و فیبر نوری نیز از طریق اسرائیل و عربستان سعودی در حال تدارک است.

این رسانه صهیونیست به نقل از سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در جلسه هفتگی کابینه نوشت: اسرائیل به هاب جهانی تبدیل خواهد شد، قرار است گذرگاه مهمی برای عبور انرژی و نقطه ارتباط بین اروپا به هند است که اردن، عربستان و امارات متحده عربی خواهد بود.

در گزارش این رسانه صهیونیستی تاکید شده است، اظهارات نتانیاهو یک روز بعد از آن صورت می‌گیرد که بایدن از گذرگاه اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا پرده برداشت و قرار است در چارچوب این پروژه که IMEC نام دارد، هند از طریق خط آهن به اروپا متصل و علاوه بر آن خط انتقال گاز و فیبر نوری نیز در امتداد آن ایجاد شود، این در حالی است که واشنگتن و ریاض سرگرم مذاکرات سری برای دستیابی به توافقنامه امنیتی جدیدی هستند که بخشی از آن مربوط به روابط اسرائیل و عربستان است.

  • منبع خبر : تسنیم