رسمی: سردار آزمون به زنیت سن‌پترزبورگ پیوست
رسمی: سردار آزمون به زنیت سن‌پترزبورگ پیوست

بهترین گلزن حال حاضر تیم ملی ایران قراردادی سه و نیم ساله با باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ امضاء کرد. به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد سردار آزمون که قبل از آغاز فصل ۱۸-۲۰۱۷ بعد از دو سال و نیم حضور در روستوف روسیه مجددا به روبین کازان بازگشته بود، با درخشش در جام ملت‌های آسیا شایعه جدایی‌اش […]

بهترین گلزن حال حاضر تیم ملی ایران قراردادی سه و نیم ساله با باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ امضاء کرد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد سردار آزمون که قبل از آغاز فصل ۱۸-۲۰۱۷ بعد از دو سال و نیم حضور در روستوف روسیه مجددا به روبین کازان بازگشته بود، با درخشش در جام ملت‌های آسیا شایعه جدایی‌اش از این تیم نیز شنیده می‌شد که امشب این اتفاق افتاد و ستاره تیم ملی ایران به زنیت سن‌پترزبورگ پیوست.

آزمون که در هر پنج مسابقه جام ملت‌های آسیا در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت و با نمایش خوب خود ۴ گل به ثمر رساند، با پیشنهاداتی در نیم‌فصل مواجه شد که در نهایت مسؤولان روبین کازان با درخواست باشگاه سن‌پترزبورگ موافقت کردند و با مبلغی ۱۲ میلیون یورویی به جدایی مهاجم خود رضایت دادند.

سردار که فصل گذشته ۲۶ بازی در روبین کازان انجام داده و ۶ گل به ثمر رسانده بود و امسال هم در ۱۴ مسابقه ۴ گل زده و ۴ پاس گل داده بود، با قراردادی به مدت سه فصل و نیم و ۱۲ میلیون یورویی راهی زنیت سن‌پترزبورگ، تیم صدرنشین لیگ برتر روسیه شد.

باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ با تایید انتقال سردار آزمون به این تیم در مطلبی نوشته است:

«سراد آزمون در تاریخ یکم ژانویه ۱۹۹۵ در شهر گنبد کاووس ایران متولد شد. در ۱۵ سالگی به عضویت تیم سپاهان اصفهان درآمد و در لیگ برتر، سطح اول فوتبال ایران بازی کرد.
این مهاجم در دسامبر ۲۰۱۲ به «روبین کازان» نقل مکان کرد، جایی که او نیم‌فصل بازی کرد؛ در فوریه ۲۰۱۵، انتقال آزمون به روستوف نهایی شد؛ او در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ در مسابقات ملی شرکت کرد، اما فصل گذشته، با بازگشت قربان بردی‌اف به روبین کازان، به این تیم بازگشت.
سردار آزمون طی پنج و نیم فصل حضور در لیگ برتر روسیه، در ۱۵۴ مسابقه شرکت کرد که در جریان این بازی‌ها ۴۲ گل به ثمر رساند.
علاوه بر این، آزمون در تیم ملی ایران نیز ۴۶ بازی انجام داده و ۲۸ گل به ثمر رسانده است.
باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ ضمن خوشامدگویی به سردار آزمون، برای او آرزوی موفقیت می‌کند.»

مبلغ انتقال ۱۲ میلیون یورویی سردار آزمون به زنیت سن‌پترزبورگ روسیه او را به سومین بازیکن ارزشمند تاریخ فوتبال آسیا تبدیل کرد؛ در حال حاضر سون هیونگ مین، مهاجم کره‌ای تاتنهام انگلیس با ۵۰ میلیون یورو گران قیمت‌ترین بازیکن آسیا است و بعد از او علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی ایران و باشگاه برایتون انگلیس نیز با ۱۸ میلیون یورو در رده دوم قرار دارد./ورزش سه