رشد اقتصادی بخش فناوری
رشد اقتصادی بخش فناوری
وزیر ارتباطات با بیان اینکه رشد اقتصادی بخش فناوری ارتباطات چشمگیر بوده است، گفت: ۷۰ درصد هزینه شرکت های خدمات ارتباطی وابسته به نرخ ارز است.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد  محمدجواد آذری جهرمی همزمان با فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات در توئیتر نوشت: درآمد بخش ارتباطات کشور ۱۰۰ درصد ریالی است، اما ۷۰ درصد هزینه‌های شرکتهای خدمات ارتباطی، وابسته به نرخ ارز است.” رشد اقتصادی بخش فناوری ارتباطات”

وی گفت: این شرکتها، تلاطمات ارزی را از جیب مردم تامین نکرده و با کاهش هزینه‌ها جبران کردند. رشد اقتصادی این بخش هم چشمگیر بوده است.

وزیر ارتباطات افزود: روز جهانی ارتباطات را به همه‌ فعالان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تبریک می‌گویم.

 عبارتی کلی در برگیرندهٔ تمام فناوری‌های پیشرفتهٔ نحوهٔ ارتباط و انتقال داده‌ها در سامانه‌های ارتباطی است. این سامانه می‌تواند یک شبکهٔ مخابراتی، چندین کامپیوتر مرتبط با هم و متصل به شبکهٔ مخابراتی، اینترنت و همچنین برنامه‌های استفاده شده در آن‌ها باشد.

تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مباحث مهم «فناوری اطلاعات و ارتباطات» مورد تأکید کارشناسان بوده و با سرعت در حال جایگزین شدن تجارت سنتی است و بسیاری از کشورها بهره‌مندی از آن را سرلوحه استراتژیهای بازرگانی خود قرار داده‌اند. (خرید و فروش و تبادل هر گونه کالا، خدمات یا اطلاعات از طریق شبکه‌های رایانه‌ای یا انجام مبادلات تجاری در یک قالب الکترونیکی)، از تعاریفی است که برای تجارت الکترونیکی بیان شده‌است. در کل نظام داد و ستد الکترونیکی اولین مشخصه آن سرعت، دقت، صحت، کنترل آمار و ارقام و استفاده صحیح از فرمهای استاندارد مربوطه بسیار حائز اهمیت می‌باشد و برای تصحیح اشتباهات ثبتی فرصت کوتاه است. با این وجود کارشناسان معتقدند که به صرف وجود برخی خطرات نمی‌توان از کارایی بالا و دستاوردهای مهم اقتصادی تجارت الکترونیکی چشم پوشید و استفاده از آن را برای سود بردن از گردونه تجارت جهانی الزامی می‌دانند و معتقدند استفاده از این فناوری جدید نیازمند {ایجاد بسترهای فکری و فرهنگی }برای پذیرش آن از طرف جامعه، رفع موانع حقوقی و قانونی و تأمین پیش نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

شاید پیدایش و استفاده از سیستم‌های تلویزیونی دیجیتال اصلی‌ترین دلیل ایجاد رشته‌ای به نام فناوری اطلاعات و رسانه باشد، البته این رشته در دو گروه فنی و مهندسی و برنامه سازی شکل گرفته‌است. در شبکه‌های دیجیتالی رادیویی و تلویزیونی، هماهنگی بیشتری در انتخاب استاندارد وجود دارد و آن پخش رادیویی و تلویزیونی دیجیتال می‌باشد. (البته به استاندارد Eureka ۱۴۷ نیز شهرت دارد)

  • منبع خبر : مهر