رشد تقاضا برای واردات با دلار ۴۲۰۰ تومانی را رصد می‌کنیم
رشد تقاضا برای واردات با دلار ۴۲۰۰ تومانی را رصد می‌کنیم

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برخی‌ها با دلار ۴۲۰۰ تومانی در پی افزایش واردات هستند، تا کالاهای وارداتی را گران‌تر بفروشند، گفت: بانک مرکزی در جریان است و اقدامات لازم را انجام خواهد داد. ولی‌الله سیف اظهار داشت: تصمیم دولت در خصوص بازار ارز که در فروردین ماه اجرایی شد، اقدام سنجیده ای تلقی […]

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برخی‌ها با دلار ۴۲۰۰ تومانی در پی افزایش واردات هستند، تا کالاهای وارداتی را گران‌تر بفروشند، گفت: بانک مرکزی در جریان است و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

ولی‌الله سیف اظهار داشت: تصمیم دولت در خصوص بازار ارز که در فروردین ماه اجرایی شد، اقدام سنجیده ای تلقی می‌شود؛ چراکه حداقل اعمال سیاست ارزی دولت باعث شد که با خروج آمریکا از برجام، بازار ارز با شوک جدید روبه رو نشود و به نوعی مصونیت در نسبی ایجاد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در حال حاضر واحدهای تولیدی این اطمینان را دارند که مواد اولیه خود را می توانند با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین کنند؛ البته تصمیمات ارزی دولت در آینده کامل تر و پخته تر می شود.

سیف تصریح کرد: اینکه مطرح می شود برخی ها با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی درصدد افزایش واردات هستند تا بتوانند کالاهای وارداتی را با قیمتی گران تر بفروشند، موضوعی است که بانک مرکزی در جریان آن است و اقدامات لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی یاد آور شد: تلاش می شود در آینده، نقص ها در  خصوص مسائل ارزی کشور برطرف شود.