به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فرشاد مقیمی در رابطه با جدیدترین وضعیت داخلیسازی قطعات خودرویی اظهار کرد: تعمیق ساخت داخل قطعات خودرو از همان روزهای ابتدایی آغاز شده و به صورت هفتگی کنترل میشود. اقدامات انجام شده نشان میدهد که ۶ قطعه که در میز اول تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو هدفگذاری شده بود، اکنون به تولید انبوه رسیده و در خط تولید مورد استفاده قرار گرفتهاند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو ادامه داد: پنج قطعه نیز تستهای یک روز خط آنها در حال انجام است. قطعهای نیز وجود دارد که نمونه آن تحت بررسی است. سایر قطعات نیز در این فضا قرار خواهند گرفت و با مجموعه تمرکزی که روی آنها شکل گرفته، به زودی روند روبه رشد تولید قطعات داخلی در تامین نیازهای صنعت خودرو را خواهیم دید.
وی یادآور شد: قطعاتی که توان ساخت داخل آن را داشته باشیم، خریدشان را ممنوع کردهایم و حتما به جد با کسانی که بخواهند در این فضا خللی ایجاد کنند، برخورد میکنیم.
مقیمی خاطرنشان کرد: پتانسیلهای داخلی، توان تولید داخلی کشور را بالا بوده و مهندسان ایرانی که سربازان جنگ اقتصادی کشور هستند، این توانمندی را دارند و ما این باور را داریم که میتوانند. به زودی مردم نیز از مجموعه اقداماتی که در حوزه داخلیسازی صنعت خودرو دنبال میشود آگاه و از آن بهرهمند خواهند شد.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در مورد زمان تأثیرگذاری داخلی سازی قطعات در قیمت خودروها، بدون اینکه زمانی را اعلام کند، گفت: عوامل مختلفی از جمله افزایش تیراژ تولید در کاهش قیمت خودرو دخیل است که باید محقق شوند.
وی تصریح کرد: وقتی داخلیسازی افزایش یابد شاهد کاهش ارزبری خودرو خواهیم بود و در نتیجه هزینهای برای خرید دانش فنی پرداخت نخواهد شد. این مسأله باعث پایین آمدن قیمت خودرو خواهد شد.
- منبع خبر : ایسنا