رشد ۲۶٫۸ درصدی شاخص بورس از ابتدای امسال
رشد ۲۶٫۸ درصدی شاخص بورس از ابتدای امسال

در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات ۴۹۱۱ میلیون سهم و ارزش آن در بورس اوراق بهادار ۸۷۷۲ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۱۸ و ۲۲ درصد کاهش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در این مدت به عدد ۳۹۰۳۵۵۹ میلیارد ریال رسید که ۰٫۲ درصد کاهش را […]

در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات ۴۹۱۱ میلیون سهم و ارزش آن در بورس اوراق بهادار ۸۷۷۲ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۱۸ و ۲۲ درصد کاهش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در این مدت به عدد ۳۹۰۳۵۵۹ میلیارد ریال رسید که ۰٫۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

«صنعت خودرو و ساخت قطعات» درهفته گذشته با ۲۰٫۴ درصد بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و در ۳۰ روز گذشته نیز صنایع «محصولات چوبی »  با بازدهی ۸٫۷ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت «ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی» با افت ۱۲٫۲ درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفته‌ای که گذشت به عدد ۹۷۹۶۲ واحد رسید که ۱۹۶ واحد کاهش داشته است.

این در حالی است که شاخص بورس از ابتدای امسال با ۲۶٫۸ درصد افزایش به رقم ۹۷۹۶۲ واحد رسیده و شاخص کل هم وزن نیز با ۱۲٫۱ درصد افزایش عدد ۱۷۶۲۱ واحد را تجربه کرده است.

در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس استانبول با رشد ۲٫۳ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس هنگ کنگ با افت ۱٫۹ درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.