رشد ۳۵۳ واحدی شاخص بورس
رشد ۳۵۳ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۳۵۳ واحد رشد کرد. در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۱۱۷۹میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۳۱۳میلیارد تومان در ۹۱هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۵۳واحدی در ارتفاع ۹۱هزار و ۵۵۲واحد قرار گرفت. بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام […]

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۳۵۳ واحد رشد کرد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۱۱۷۹میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۳۱۳میلیارد تومان در ۹۱هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۵۳واحدی در ارتفاع ۹۱هزار و ۵۵۲واحد قرار گرفت.

بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و ایران خودرو شد و در مقابل نمادهای معاملاتی مخابرات، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و گروه مپنا با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادلی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۱۳واحد، کل (هموزن) ۱۲واحد، قیمت (هموزن) ۹واحد، آزاد شناور ۵۰۹واحد، شاخص بازار اول به ترتیب ۳۹۳واحد رشد و شاخص‌ بازار دوم ۰٫۵ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۷۸۸میلیون ورقه به ارزش ۳۳۵میلیارد تومان در ۵۱هزار نوبت، آیفکس ۴٫۳ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۰۲۲واحد قرار گرفت.