رشد فروش رایانه شخصی رکورد زد
رشد فروش رایانه شخصی رکورد زد
برآورد شرکت تحقیقات فناوری کانالایز نشان می دهد که سازندگان رایانه در سه ماهه سوم امسال ۷۹.۲ میلیون دستگاه رایانه شخصی فروختند که ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و سریعترین رشد در یک دهه گذشته را نشان می دهد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد با وجود محبوبیت گوشیهای تلفن و تبلتها در سالهای اخیر، شیوع ویروس کرونا در هفت ماه اخیر باعث شد افراد برای کار یا تحصیل از راه دور تمایل بیشتری برای داشتن رایانه شخصی داشته باشند.”رشد فروش رایانه شخصی رکورد زد”

طبق آمار شرکت کانالایز، شرکت تایوانی ایسر بزرگترین سود را از این روند تقاضا در سه ماهه سوم برد و ۵.۶ میلیون دستگاه رایانه شخصی فروخت که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و شامل مدل کروم بوک بود که با سیستم عامل کروم گوگل کار می کند. شرکت لنوو که از نظر میزان فروش، بزرگترین تولیدکننده رایانه شخصی در بازار است، در سه ماهه سوم ۱۹.۳ میلیون دستگاه فروخت که ۱۱.۴ درصد رشد نشان داد.

مایکروسافت در ماه مه اعلام کرد که مردم بیش از چهار تریلیون دقیقه در ماه در ویندوز ۱۰ زمان سپری می کنند که افزایش ۷۵ درصدی داشته است. بیش از یک میلیارد دستگاه با سیستم عامل ویندوز ۱۰ این شرکت کار می کنند.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، سایر شرکتهای تحقیقاتی مانند گارتنر و آی دی سی هنوز برآورد سه ماهه سوم را منتشر نکرده اند. گارتنر در ژوییه گزارش کرده بود که فروش رایانه شخصی در سه ماهه دوم ۲.۸ درصد رشد کرده است.

رویداد مجازی (آنلاین) ارائه نیازهای فناورانه نمایش عروسکی ۲۲ مهرماه سال جاری ساعت ۱۰ صبح به همت پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و شتابدهنده دانش‌بنیان کاریز اعتماد برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، محورهای این رویداد شامل مواد و متریال ساخت محصولات فرهنگی و ساخت عروسک‌های رباتیک و مکانیکی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت های دانش بنیان و فناور علاقمند و دارای توانمندی در زمینه رفع نیازهای نمایش عروسکی در رشته‌های مکانیک، الکترونیک، فناوری اطلاعات و هنر می‌توانند برای ثبت نام به لینک www.karizetemad.ir/SUB مراجعه کنند.

  • منبع خبر : ایسنا