تصمیمات ترامپ در قیمت سهام شرکت ها تاثیری نداشت
تصمیمات ترامپ در قیمت سهام شرکت ها تاثیری نداشت

در پی اعلام مواضع خصمانه ترامپ و اعلام رسمی عدم پایبندی به برجام، بورس ایران مانند سال های گذشته و هنگام اعمال تحریم های جدید عمل کرد و واکنش اولیه مثبتی نشان داد. به طوریکه قیمت سهام اکثر شرکت ها سبز و مثبت بود. بورس ایران در واکنش به مواضع خصمانه ترامپ و اعلام عدم […]

بورس

در پی اعلام مواضع خصمانه ترامپ و اعلام رسمی عدم پایبندی به برجام، بورس ایران مانند سال های گذشته و هنگام اعمال تحریم های جدید عمل کرد و واکنش اولیه مثبتی نشان داد. به طوریکه قیمت سهام اکثر شرکت ها سبز و مثبت بود.

بورس ایران در واکنش به مواضع خصمانه ترامپ و اعلام عدم پایبندی به برجام ، با رشد شاخص در ۴۵ دقیقه اول معاملات روبرو شد.

به نقل از بورس پرس، در پی اعلام مواضع خصمانه ترامپ و اعلام رسمی عدم پایبندی به برجام، بورس ایران مانند سال های گذشته و هنگام اعمال تحریم های جدید عمل کرد و واکنش اولیه مثبتی نشان داد. به طوریکه قیمت سهام اکثر شرکت ها سبز و مثبت بود.

بر اساس این گزارش، در حالی برخی فعالان بازار سرمایه نگران ریزش قیمت ها و متغیرها بعد از مشخص شدن رای ترامپ در مورد برجام بودند که مانند قبل با روشن شدن تصمیمات و رفع ابهامات و احتمالات، بازار سهام با شرایط بهتری روبرو شد و در همان آغاز معاملات امروز نشان داد واهمه ای از اتهامات تکراری آمریکا و ترامپ ندارد که برخلاف مفاد قرار داد سازمان ملل و دیگر طرف های حاضر در مذاکرات عمل کرده است.

به این ترتیب، در همان ۴۵ دقیقه اول معاملات امروز بورس، افزایش قیمت سهام شرکت های ملی مس، فولاد مبارکه ، سایپا، آلومینیوم ایران ، پالایشگاه تهران ، پارس خودرو ، ایران خودرو ، های وب و … زمینه ساز رشد شاخص شد تا این متغیر با افزایش ۲۸۷ واحدی در عدد ۸۵ هزار و ۳۱ واحدی قرار گیرد و به راحتی کانال از دست رفته ۸۵ هزار تایی را هم فتح کند.

حجم معاملات هم با داد و ستد ۲۱٫۶ میلیارد تومانی بیش از ۱۰۵ میلیون سهم همراه شده است.

با این اوصاف، انتظار می رود در صورت ادامه حمایت حقوقی ها از بازار و همچنین اعمال تصمیمات درست و منطقی دولت و تداوم حمایت های اروپا از ایران و برجام، روند صعودی اما آرام بازار سهام در روزهای آینده هم تکرار شود. در این میان باید منتظر روزهای آینده و وضعیت دلار و قیمت های جهانی نفت و دیگر محصولات بود.