رشد ۱۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس
رشد ۱۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس

بورس تهران امروز بار دیگر شاهد افزایش فزاینده قیمت‌ها و صف خرید در بعضی از قیمت‌ها بود به طوری که شاخص کل بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد کرد. امروز سهم‌های رایانه ای با رشد قیمت مواجه شدند. بورس تهران در هفته گذشته با کاهش قیمت‌ها مواجه شد اما امروز با رشد قیمت سهم‌ها روند کاهشی […]

بورس تهران امروز بار دیگر شاهد افزایش فزاینده قیمت‌ها و صف خرید در بعضی از قیمت‌ها بود به طوری که شاخص کل بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد کرد. امروز سهم‌های رایانه ای با رشد قیمت مواجه شدند.

بورس تهران در هفته گذشته با کاهش قیمت‌ها مواجه شد اما امروز با رشد قیمت سهم‌ها روند کاهشی هفته گذشته تا حدودی جبران شد. هر چند که با توجه به شرایط پرنوسان قیمت ها در هفته گذشته احتمال نوسانات غیر قابل انتظار در روزهای آینده وجود دارد.

در اولین روز کاری این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۵۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۳۱ هزار و ۵۳۵ رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۲۸۵ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۹ هزار و ۴۲۱ بالا رفت. شاخص آزاد شناور با ۸۵۰ واحد رشد به رقم ۱۳۹ هزار و ۹۴۲ رسید و شاخص بازار اول ودوم هر یک به ترتیب ۷۵۷ و ۲۲۱۹ واحد رشد کردند.

فولاد خراسان، مخابرات ایران و خدمات انفورماتیک هر یک به ترتیب ۳۴۱، ۱۲۸ و ۱۱۸ واحد در رشد شاخص‌های بازار تاثیرگذار بودند اما در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و معدنی و صنعتی چادرملو به ترتیب با ۸۱، ۳۸ و ۳۲ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند شاخص ها را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز در گروه فلزات اساسی، علی رغم رشد تعداد زیادی از نمادها به مقدار اندک، تعدادی نیز با افت مواجه شدند. نماد فولاد خراسان تاثیرگذارترین نماد در شاخص بود، با صف خرید همراه شد.

همچنین در گروه مخابرات هر دو نماد شرکت ارتباطات ایران و مخابرات ایران با رشد قیمت مواجه شدند و مخابرات ایران صف خرید را هم دید.

امروز در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن نیز قیمت‌ها صعودی بودند و در تعدادی از نمادهای این گروه نیز صف خرید مشاهده می‌شد.

بیشترین افزایش قیمت سهم‌ها امروز مربوط به نمادهای فولاد خراسان، گروه صنعتی سپاهان و پتروشیمی آبادان بود. در عین حال سه نماد بیمه آسیا، تولید محور خودرو و لیزینگ ایران بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۳۲۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی طی بیش از ۱۰۰ هزار نوبت بود.

آیفکس نیز پنج واحد رشد و به رقم ۱۵۰۵.۹ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۸۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۷۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.