رشد ۶۰۰ درصدی صادرات زعفران به چین/ مرکبات ایرانی در چین رجیستر شد
رشد ۶۰۰ درصدی صادرات زعفران به چین/ مرکبات ایرانی در چین رجیستر شد
قائم مقام وزیر جهادکشاورزی از رشد ۶۰۰ درصدی صادرات زعفران به چین و رجیستر شدن مرکبات ایرانی در چین برای اولین بار خبر داد.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی از رشد ۶۰۰ درصدی صادرات زعفران به چین و رجیستر شدن مرکبات ایرانی در چین برای اولین بار خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه نمایشگاه واردات چین بزرگترین نمایشگاه تجاری چین است، گفت: سال گذشته بعد از چندین سال که شرکت‌های ایرانی حضور جدی در این نمایشگاه نداشتند با پیگیری‌های سازمان توسعه تجارت بیش از ۱۰ شرکت ایرانی به صورت رسمی و فیزیکی شرکت کردند و دستاوردهای خوبی نیز داشتند.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری به چین تاکید رئیس جمهور چین این بود که حضور گسترده شرکت‌های ایرانی را در نمایشگاه داشته باشیم. با پیگیری‌های ویژه وزارت صمت، وزارت جهادکشاورزی ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت امور خارجه این نمایشگاه بزرگترین حضور شرکت‌های ایرانی را در سال‌جاری شاهد است ؛ به طوری که بیش از ۵۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه واردات شرکت کردند.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در یک گفت وگوی رسانه ای اضافه کرد: از این تعداد شرکت کننده حدود ۱۰ شرکت در حوزه محصولات کشاورزی فعال هستند. نمایشگاه واردات چین بزرگترین رویدادی است که شرکت‌های ایرانی می‌توانند به بهترین نحو با مشتریان اصلی خودشان مذاکره و قراردادهای خوبی را منعقد کنند.

به گفته وی بر اساس آمارهای رسمی سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد دلار قرارداد در این نمایشگاه منعقد شده و این فرصت بسیار خوبی برای حضور شرکت‌های ایرانی است.

پیمان پاک با اشاره به اینکه در حوزه محصولات کشاورزی از سفر رئیس جمهور به چین تاکنون کارهای بسیار خوبی را انجام دادیم، افزود: از جمله آنها می‌توان به معرفی زعفران ایرانی، خشکبار و محصولات غذایی در پلتفرم‌های بی تو سی و خرده فروشی‌های چینی اشاره کرد. همچنین افراد و مشتری ها و خانواده‌های چینی با محصولات ایرانی آشنا شدند.

وی تصریح کرد:طی شش ماه بیش از ۶۰۰ درصد رشد صادرات زعفران به چین، رشد ۲ برابری در حوزه آبزیان و رشد زیادی در حوزه صادرات خشکبار داشتیم.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی  با بیان اینکه این نمایشگاه  فرصتی برای معرفی محصولات ایرانی و برای رفع موانع صادراتی است، عنوان کرد: از سفر رئیس جمهوری تاکنون در حوزه صادرات محصولات کشاورزی خصوصاً مرکبات هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. برای اولین بار مرکبات ما در کشور چین رجیستر و چند نمونه پایلوت هم صادر شده است.  امسال پیش بینی می کنیم بیش از ۵۰ هزار تن مرکبات ایرانی صادر شود که البته این حداقل بر آورد است.

پیمان پاک در پایان گفت: پشتیبانی‌های خوبی در برگشت ارز ، لجستیک و بازاریابی صورت گرفته و امیدوارم رشد قابل توجهی در حوزه صادرات نیز داشته باشیم.