رشد ۱۴ هزار واحدی شاخص بورس امروز یکشنبه
رشد ۱۴ هزار واحدی شاخص بورس امروز یکشنبه
بازار سرمایه امروز برخلاف روز گذشته، روندی صعودی داشت؛ به طوری که شاخص کل بورس بیش از 14 هزار واحد افزایش داشت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بازار سرمایه امروز برخلاف روز گذشته، روندی صعودی داشت؛ به طوری که شاخص کل بورس بیش از ۱۴ هزار واحد افزایش داشت.”رشد ۱۴ هزار واحدی شاخص بورس امروز یکشنبه

در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس لا ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحد صعود تا رقم یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد افزایش یافت.

شاخص کل با معیار هم وزن هم ۵۱۱۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۹۷ هزار و ۶۰۶ واحد رسید.

معامله گران این بازار ۸۶۷ هزار معامله به ارزش ۵۳ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع نس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی پردیس و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها تاثیر منفی روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۱۹۱ واحد افزایش در رقم ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحد ایستاد.”رشد ۱۴ هزار واحدی شاخص بورس امروز یکشنبه”

در این بازار ۴۷۵ هزار معامله به ارزش ۱۲۶ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال انجام شد.

پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهرزمین، سهامی ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

پذیره‌نویسی صندوق همای آگاه از روز گذشته ۱۹ تیرماه آغاز شد و ۴ روز ( ۲۲ تیر) ماه ادامه دارد. با جستجوی نماد “همای” می‌توانید به راحتی نسبت به خرید واحدهای این صندوق در ساعت بازار اقدام کنید.

همای آگاه از نوع صندوق‌های درآمد ثابت و قابل معامله در بورس است که با پرداخت سود ماهانه نسبت به دیگر صندوق‌ها از ریسک کمتری برخوردار است و به دلیل آنکه نقدشوندگی این صندوق‌ها بهتر از دیگر انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است سهولت بهتری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

مدیریت دارایی های این صندوق که عمدتاً شامل سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس می شود، توسط مدیر سرمایه گذاری صندوق صورت می گیرد. سرمایه گذاران در ازای سرمایه گذاری در این صندوق گواهی سرمایه گذاری دریافت می کنند. صدور واحد سرمایه گذاری و ابطال آنها بر اساس ارزش خالص دارایی های روز بعد از ارایه درخواست صورت می گیرد.

همچنین ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری همای آگاه ۱۰.۰۰۰ ریال و حداقل میزان سرمایه‌گذاری در آن بر طبق الزام سازمان بورس و اوراق بهادار مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است.

  • منبع خبر : ایران جیب