رهبری ؛ ما دلمان میخواهد این بشود
رهبری ؛ ما دلمان میخواهد این بشود
برای اینکه جوانها مسئولیتهای مدیریتی قابل توجه را به عهده بگیرند راهش این است که دولت بوسیله یک جوان تشکیل شود.

رهبری ؛ ما دلمان میخواهد این بشود

­به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، برای اینکه جوانها مسئولیتهای مدیریتی قابل توجه را به عهده بگیرند راهش این است که دولت بوسیله یک جوان تشکیل شود.

یکی از برنامه‌های مستمر رهبر انقلاب در طول سالیان گذشته، برگزاری جلسات متعدد و متنوع با طیف‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری بوده است. جلساتی که در فضایی صمیمانه برگزار شده و رهبر انقلاب پای نظرات و درددل‌های حاضران می‌نشینند. بخشی از این یک جلسه، از سال ۹۵ در قالب جلسات «پنج‌شنبه شب‌ها» برگزار شده است که گوشه‌هایی از آن را در ادامه می خوانید.

جوانی از حضرت آیت الله خامنه ای پرسیدند:

توجه شما را به این نکته جلب می کنم که مسئولین ما از آغاز انقلاب و دفاع مقدس در سنین ابتدای جوانی بودند در حالی که هم اکنون همان افراد که هنوز هم برخی از آنان مسئولیت دارند از سپردن مسئولیت به جوانان در آستانه میانسالی، عدم تجربه و مهارت لازم و جوانی امتناع می کنند. جسارتا این انتقاد در فضای ذهنی این دو نسل به شما نیز وارد است و در انتصابات اخیرتان هنوز هم از همان نسلهای ابتدایی دوره اول و دوم انقلاب استفاده می کنید و جوانان نقش کمی در انتصابات دارا میباشند. من نکته ای را خدمتتان عرض می کنم. در حال حاضر سطح توقعات تغییر کرده و پایین آمده است. سال گذشته آقای حاج علی اکبری بعنوان یک شخصیت دانشمند و برجسته به امامت جمعه تهران منصوب شدند و ما از این اتفاق در فضای مجازی ابراز خوشحالی می کنیم. اما ما آقای خامنه ای را داریم که در آستانه چهل سالگی امام جمعه تهران شدند و ما نسبت به امام جمعه ۵۵ ساله تهران خوشحال میشویم.

حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ فرمودند:

برای اینکه جوانهای مورد نظر شما مسئولیتهای مدیریتی قابل توجه را به عهده بگیرند راهش این است که دولت بوسیله یک جوان تشکیل شود. این که من میگویم “جوان حزب اللهی” به این دلیل است. وقتی جوانی در سنین متناسب، رئیس جمهور شود و انسان متعهد هم باشد، طبعا افرادی را که ایشان انتخاب میکند از بین جوانها است. کلید کار هم همین است. والا با توصیه کاری صورت نمی گیرد.

حال مقایسه با اول انقلاب هم مقایسه ناقصی است. ابتدای انقلاب افرادی که بتوانند کارها را به عهده گرفته و تجربه هم داشته باشند، نبودند. اما الان هستند. بنابراین مصلحت نیست که ما این فرد را در رأس کار نگذاریم و از کار و توانایی اش استفاده نکنیم.

ان شاءالله به سمتی برویم که جوانان را در رأس کار قرار دهیم.

ما دلمان میخواهد این بشود… ان شاءالله