رهبر انقلاب اسلامی : دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولويت اصلي علاج ناامني است
رهبر انقلاب اسلامی : دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولويت اصلي علاج ناامني است
رهبر انقلاب اسلامی تاکيد کردند: به دلسوزان عراق و لبنان توصيه مي‌کنم اولويتشان را علاج ناامني قرار دهند.

دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولويت اصلي علاج ناامني است

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، رهبر انقلاب اسلامی تاکيد کردند: به دلسوزان عراق و لبنان توصيه مي‌کنم اولويتشان را علاج ناامني قرار دهند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله خامنه‌اي، هفدهمين مراسم مشترک دانش‌آموختگي و تحليف دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران روز گذشته با حضور حضرت آيت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) برگزار شد.
حضرت آيت الله خامنه ای در ابتداي ورود به ميدان با حضور بر مزار شهيدان و قرائت فاتحه، ياد و خاطره مدافعان فداکار اسلام و ميهن را گرامي داشتند.

فرمانده کل قوا سپس از يگان‌هاي مستقر در ميدان سان ديدند.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين همچنين جانبازان سرافراز حاضر در ميدان را مورد تفقد قرار دادند.
همچنين يگان‌هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند و همزمان عمليات اعتماد به‌نفس اجرا شد.

حضرت آيت الله خامنه ای سپس در سخناني، حفظ امنيت را مسئوليت مقدس و حساس نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي برشمردند و با اشاره به طراحي دشمنان براي سلب امنيت از برخي کشورهاي منطقه، گفتند: دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولويت اصلي آنان، علاج ناامني است و مردم اين کشورها نيز بدانند مطالبات بحق آنها فقط در چارچوب ساختارهاي قانوني قابل تامين است.

رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر مسئولان و مؤثران فکري و همچنين آحاد ملت را به هوشياري در قبال تلاش براي تخريب محاسباتي آنان فراخواندند و تنها راه مقابله با آن را بصيرت دانستند و چند نکته مهم را نيز گوشزد کردند: بايد به آينده و تحقق وعده‌هاي الهي اميدوار بود، نبايد به دشمن اعتماد کرد، از تحرکات دشمن نبايد لحظه اي غفلت کرد، به پيروزي‌ها غرّه نشويم، و نيروهاي مسلح بايد آمادگي لازم براي مقابله با فتنه را داشته باشند.

فرمانده کل قوا به اهميت موضوع امنيت براي هر جامعه و وظيفه مهم نيروهاي مسلح براي تأمين امنيت اشاره کردند و افزودند: اگر در جامعه اي امنيت نباشد، امکان فعاليت هاي اقتصادي، علمي و تحقيقاتي و کارهاي فکري و فرهنگي وجود نخواهد داشت، بنابراين حفظ امنيت يک وظيفه فوق العاده با ارزش است که بايد قدر آن دانسته شود.

ايشان بزرگترين لطمه به يک کشور را سلب امنيت آن دانستند و با اشاره به برنامه ريزي دشمنان براي آشوب و سلبِ امنيت برخي کشورهاي منطقه، گفتند: عامل اين خباثت‌ها و کينه‌ورزي‌هاي خطرناک، شناخته‌شده هستند و در پشت اين قضايا، آمريکا و سرويس هاي اطلاعاتي غربي با پشتوانه پول برخي کشورهاي مرتجع منطقه قرار دارند.

رهبر انقلاب اسلامي خطاب به دلسوزان عراق و لبنان تأکيد کردند: اولويت اصلي، علاج ناامني است و مردم اين کشورها نيز متوجه باشند که دشمن به‌دنبال برهم زدن ساختارهاي قانوني و ايجاد خلأ در اين کشورها است و تنها راه رسيدن مردم به مطالبات بر حقي که دارند، پيگيري آنها در چارچوب ساختارهاي قانوني است.حضرت آيت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: دشمنان چنين فکرهايي را براي کشور عزيز ايران هم داشتند اما خوشبختانه ملت هوشيارانه و به‌موقع به ميدان آمد و نيروهاي مسلح نيز آماده بودند و آن توطئه خنثي شد.

فرمانده کل قوا در ادامه به تفاوت طبيعت ارتش‌هاي قدرت‌هاي استکباري با ارتش جمهوري اسلامي پرداختند و گفتند: مسئوليت اصلي ارتش‌هاي قدرتهاي استکباري تجاوز، غصب و ضربه زدن به کشورهاي ديگر است اما در فلسفه و منطق نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي، ضمن آنکه دفاع در جاي خود محکم و قدرتمندانه وجود دارد اما تجاوز ابداً جايگاهي ندارد.

ايشان به برخي از جنايات ارتش‌هاي انگليس، فرانسه و آمريکا در يکصدسال اخير، در شبه قاره هند، شرق و غرب آسيا، و شمال و مرکز آفريقا اشاره کردند و افزودند: مشکل اصلي اين ارتش‌ها، تکيه آنها به نظام‌هاي استکباري است و بر همين اساس است که ما همواره بر لزوم تکيه ارکان و عناصر مختلف نظام بر قرآن و اسلام تأکيد مي‌کنيم.

حضرت آيت‌الله خامنه اي گفتند: نظام اسلامي، نيروهاي مسلح خود را اعم از ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي مورد ارج قرار مي دهد و آنها جزو عناصر مؤثر و مهمِ نظام اسلامي هستند.

رهبر انقلاب اسلامي، جانفشاني در همه ميدان‌ها و سرافرازي در همه امتحان‌هاي چهل سال گذشته را از ديگر خصوصيات و ويژگي‌هاي ارتش جمهوري اسلامي برشمردند و افزودند: تعداد بسياري از عناصر با ايمان ارتش همچون شهيدان صياد شيرازي، ستاري، بابايي، فلاحي و فکوري و همچنين مرحوم ظهيرنژاد و مرحوم سليمي به استقبال نظام جمهوري اسلامي آمدند و خيل عظيم ارتش را به‌دنبال خود آوردند.

فرمانده کل قوا يکي از عرصه‌هاي سرافرازي ارتش را پشتيباني از جبهه مقاومت در سال‌هاي اخير دانستند و خاطرنشان کردند: اين نقش‌آفريني مهم در آينده و در وقت خودش اعلام خواهد شد.

ايشان تحول در سازماندهي و در تاکتيک هاي عملياتي و در فکر و فرهنگ و جهت‌گيري‌ها را از ديگر ويژگي هاي بارز ارتش جمهوري اسلامي خواندند و سپس در خصوص وظايف آينده نيروهاي مسلح از جمله ارتش، نکاتي را بيان کردند.

رهبر انقلاب اسلامي به تبيين مختصات يک ملت آزاده پرداختند و گفتند: ملتي که آزادانه اراده، و آزادانه عمل کند و منافع حقيقي خود را به‌درستي تشخيص دهد و با استقلال، اراده و عمل، آن منافع را تامين کند، يک ملت آزاده است.

حضرت آيت الله خامنه ای يکي ديگر از مختصات ملت آزاده را «تأثير نپذيرفتن از تخريب محاسباتي دشمن» خواندند و افزودند: يکي از برنامه هاي دشمن، تغيير محاسبات مسئولان و مؤثران فکري و همچنين آحاد مردم است تا منافع حقيقي و ملي خود را نتوانند به‌درستي تشخيص دهند.

ايشان با تأکيد براينکه تخريب محاسباتي مسئولان و مردم، همچون وارد کردن بدافزار به يک سيسستم رايانه اي و دستکاري اطلاعات و وارد کردن اطلاعات غلط است، خاطرنشان کردند: گاهي اوقات دشمن در رايانه عمومي مديريت يک کشور و در انديشه و محاسبات آنها اثر مي‌گذارد اما يک ملت آزاده هيچ‌گاه از اين اقدام تأثير نمي پذيرد و شجاعانه به‌دنبال منافع ملي خود مي رود.

رهبر انقلاب اسلامي لازمه تأثير نپذيرفتن از تخريب محاسباتي دشمن را «بصيرت» دانستند و تأکيد کردند: اگر چشم باز و هوشياري نباشد، نه مي‌توان منافع حقيقي و راه رسيدن به آن را تشخيص داد و نه مي‌توان فردي را که بايد اين بار بزرگ را به‌دوش بکشد، به‌درستي شناخت.حضرت آيت الله خامنه ای با تأکيد بر اينکه اگر اين مختصات وجود داشته باشد، ملت به نتايج مطلوبي خواهد رسيد، گفتند: همه آحاد مردم به‌ويژه نيروهاي مسلح بايد احساس تکليف کنند و مراقب باشند که دشمن در محاسبات فکري آنان تأثيرگذار نشود.

ايشان سپس در جمع‌بندي مباحث مطرح شده  تصريح کردند: به دشمن نبايد اعتماد کرد و نبايد به او خوش‌بيني ساده لوحانه داشت و نبايد لحظه اي از تحرکات دشمن چشم برداشت و غافل شد.
رهبر انقلاب اسلامي فرمودند: نبايد دشمن را ناتوان و حقير شمرد، بلکه بايد آن را در اندازه‌هاي خود شناخت و براي مقابله آماده بود.
حضرت آيت الله خامنه ای تصريح کردند: نبايد به پيروزي‌ها غرّه شد، چرا که يک لحظه غفلت مي تواند همانند جنگ احد، پيروزي را تبديل به شکست کند حتي با حضور پيامبر(ص) در ميدان.

رهبر انقلاب اسلامي، «ايمان، مجاهدت، تلاش مستمر، وحدت و هم‌افزايي و مشغول نشدن به سرگرمي هاي حقير دنيوي» را از جمله عوامل پيروزي و حفظ آن برشمردند و گفتند: اگر اين عوامل حفظ نشوند، پيروزي ها از دست خواهند رفت.

فرمانده کل قوا در خصوص حفظ عوامل پيروزي يک مأموريت ويژه براي نيروهاي مسلح بيان کردند و افزودند: نيروهاي مسلح بايد مراقب فتنه باشند و آرايش و آمادگي هاي لازم را براي مقابله با فتنه داشته باشند، زيرا طبق فرموده خداوند متعال در قرآن، فتنه از کشتار و قتل نيز بدتر است.

رهبر انقلاب اسلامي «حفظ اميد به آينده» و «اطمينان به تحقق وعده هاي الهي» را دو عامل مهم براي مقابله با توطئه‌ها برشمردند و گفتند: امروز به لطف خداوند و به کوري چشم دشمنان، جوانان کشور سرشار از اميد هستند و تحقق وعده هاي الهي را که شايد تصور آنها در گذشته دشوار بود، اکنون در مقابل چشمان خود مي بينيم.

حضرت آيت الله خامنه ای شکست‌هاي پي در پي رژيم صهيونيستي در مقابل جوانان مؤمن حزب الله و جوانان با همت فلسطيني در جنگ هاي ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۷ روزه را نمونه‌هاي عيني از تحقق وعده هاي الهي برشمردند و افزودند: ناکامي استکبار در منطقه غرب آسيا، با وجود هزينه هاي گزاف و اعتراف خودشان به اين شکست، از ديگر نمونه هاي تحقق وعده‌هاي الهي است.

ايشان در پايان سخنان خود تأکيد کردند: به لطف خداوند، راهپيمايي‌هاي بازگشت در غزه، روزي به بازگشت فلسطيني‌ها به سرزمين خودشان منجر خواهد شد.

در اين مراسم امير سرلشکر موسوي فرمانده کل ارتش با تأکيد بر آمادگي کامل جوانان مؤمن و پر انگيزه ارتش براي تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامي، گفت: ارتش مبتني بر آموزه‌هاي قرآني، در مقابل دشمنان مقتدرانه و در کنار مردم فداکارانه ايستاده است و نسل جوان ارتش با بصيرت، احساس مسئوليت، ايثار و دست در دست برادران خود در سپاه، راه مجاهدت و مقاومت را برگزيده و آماده جانفشاني در هر زمان و مکان و در هر سطحي هستند.

امير سرتيپ دوم ساعدي فرمانده دانشگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) نيز گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي تحصيلي و تربيتي دانشگاه بيان کرد.

در اين مراسم تعدادي از فرماندهان، روحانيون، استادان و دانش آموختگان نمونه ارتش، جوايز خود را از دست فرمانده کل قوا دريافت کردند و نمايندگان دانشجويان و دانش‌آموختگان نيز درجه و سردوشي دريافت کردند.

اعطاي پرچم و قرائت خطابه توسط دانشجويان قديم و جديد و اجراي رزمايش ميداني «طلوع خورشيد قائم» از ديگر برنامه‌هاي مراسم امروز در دانشگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) بود.