روابط سوریه و لبنان باید به روند طبیعی بازگردد
روابط سوریه و لبنان باید به روند طبیعی بازگردد
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگویی اعلام کرد که روابط سوریه و لبنان باید به روند طبیعی خود بازگردد و آمریکا مانع اصلی در این رابطه است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد که روابط لبنان و سوریه باید به روند طبیعی خود بازگردد و علت ممانعت سعد الحریری نخست وزیر لبنان و برخی گروه های سیاسی در این خصوص به خاطر فشارهای آمریکا است.

وی با بیان این مطلب افزود: آمریکایی ها قصد دارند از طریق آوارگان سوری و لبنان به عنوان اهرم فشاری علیه نظام سوریه استفاده کنند.

نعیم قاسم اظهار داشت: سوریه، شریان زمینی و اقتصادی لبنان است و همه سعی خود در دولت به کار می گیریم تا مناسبات با سوریه را تثبیت کنیم. عدم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان در نتیجه مواضع سازمان ملل متحد است که مرتبط با مواضع آمریکا و کشورهای غربی است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگر سخنان خود گفت: شرایط پیچیده منطقه و رژیم صهیونیستی به گونه ای نیست که اسرائیل جنگ جدیدی را در لبنان آغاز کند. گمان نمی کنم که اسرائیل بتواند خود را وارد جنگ تازه ای علیه لبنان کند اما اگر بخواهد چنین جنگی را آغاز کند ما از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه راه حل سیاسی کوتاه مدت در سوریه وجود ندارد، گفت: تفاهم روسیه و ایران درخصوص سوریه موجود است و اختلافات مختصر در این رابطه نیز بررسی می شود.

  • منبع خبر : مهر