هیچگونه نزدیکی در روابط میان ایران و عربستان وجود ندارد
هیچگونه نزدیکی در روابط میان ایران و عربستان وجود ندارد

وزیر خارجه عربستان در واکنش به سخنان وزیر خارجه کشورمان، گفت که هیچگونه نزدیکی در روابط میان ایران و عربستان وجود ندارد. به نقل از روسیا الیوم، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در واکنش سخنان محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران مدعی شد: سخنان محمدجواد ظریف تمسخرآمیز است و هیچگونه نزدیکی روابط میان ایران و عربستان […]

وزیر

وزیر خارجه عربستان در واکنش به سخنان وزیر خارجه کشورمان، گفت که هیچگونه نزدیکی در روابط میان ایران و عربستان وجود ندارد.

به نقل از روسیا الیوم، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در واکنش سخنان محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران مدعی شد: سخنان محمدجواد ظریف تمسخرآمیز است و هیچگونه نزدیکی روابط میان ایران و عربستان وجود ندارد.

وی در ادامه ادعا کرد: هیچگونه جدیتی برای گفت‌وگو با ایران نمی‌بینم و فرماندهانی از گروهک القاعده در تهران وجود دارد که دستور انجام عملیاتی در داخل عربستان را داده‌اند.

جبیر همچنین مدعی شد: ایران از طریق حزب‌الله و حملاتی تروریستی در منطقه بی‌ثباتی ایجاد می‌کند و اگر تهران می‌خواهد با عربستان روابطی ایجاد کند باید عملیات تروریستی و دخالت در منطقه عربی را متوقف کند.

ظریف اخیرا گفته بود که “من هنوز چشم‌انداز واضح و مشخصی در روابط با عربستان ندیده‌ام؛ اما اگر چنین تحولی در تفکر سعودی پیدا شود، حتماً تحول مثبتی است و با واکنش مثبت ایران مواجه خواهد شد”.