روایت روز/ از شوک مسی تا رونالدوی بانوی پیر!
روایت روز/ از شوک مسی تا رونالدوی بانوی پیر!
ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی مواجه بود؛ از شوک احتمالی مسی به پاریسی‌ها، توصیف رونالدو در یوونتوس از زبان پیرلو، تکذیب توافق با آنچلوتی از سوی فدراسیون فوتبال برزیل، محرومیت مجدد روسیه از میزبانی مسابقات جهانی تا درخشش باهر در جام جهانی شمشیربازی لهستان.

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی مواجه بود؛ از شوک احتمالی مسی به پاریسی‌ها، توصیف رونالدو در یوونتوس از زبان پیرلو، تکذیب توافق با آنچلوتی از سوی فدراسیون فوتبال برزیل، محرومیت مجدد روسیه از میزبانی مسابقات جهانی تا درخشش باهر در جام جهانی شمشیربازی لهستان.

به گزارش صبح اقتصاد،  در جریان هفته‌ ۲۲ سری‌ آ ایتالیا، دو تیم فوتبال میلان و تورینو به مصاف هم رفتند که این بازی در آخر با نتیجه یک بر صفر به سود میلان به پایان رسید. اولیویه ژیرو در دقیقه ۶۲ تک گل میلان را به ثمر رساند تا این تیم پیروز این دیدار باشد. شاگردان استفانو پیولی که در هفت بازی گذشته‌ خود در یک ماه گذشته در رقابت‌های مختلف حتی یک پیروزی هم نداشته و شرایط بسیار بدی را تجربه کرده بودند، با این پیروزی بالاخره به برد دست یافتند تا به طور موقت از بحران خارج شوند.

تاریخ‌ساز کشتی ایران در مسیر حذف از تیم ملی

تنها طلایی تاریخ سنگین‌وزن کشتی فرنگی ایران به دلیل عملکرد ضعیف طی یکی دو سال اخیر در مسیر حذف از تیم ملی گام برمی‌دارد. علی‌اکبر یوسفی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ با نمایشی فوق‌العاده به مدال طلای سنگین‌وزن کشتی فرنگی جهان رسید تا به اولین طلایی تاریخ کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن تبدیل شود. پس از کسب این مدال تاریخی توسط یوسفی، بسیاری از کارشناسان او را ستاره نوظهور کشتی ایران دانستند که تا سال‌ها می‌تواند مدال‌های رنگارنگی را برای ایران در سنگین وزن کسب کند اما ستاره، خیلی زود در مسیر متفاوتی قرار گرفت و دیگر مانند قبل باانگیزه و پرتلاش برای کسب موفقیت‌های بیشتر در میادین بین‌المللی ظاهر نشد.

روسیه باز هم از میزبانی مسابقات جهانی محروم شد

فدراسیون جهانی شنا میزبانی مسابقات رسمی خود را که قرار بود در سال ۲۰۲۵ برگزار شود، از روسیه گرفت. به نقل از اسپورت، پیش از این قرار بود روسیه میزبان مسابقات جهانی شنا در سال ۲۰۲۵ باشد اما به دلیل جنگ این کشور با اوکراین فدراسیون جهانی شنا تصمیم گرفت که سنگاپور میزبانی این رقابت‌ها باشد. دو هفته دیگر (۲۴ فوریه) دقیقا یک سال از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد. از آن زمان تیم‌های روسیه از رقابت در مسابقات و تورنمنت‌های بزرگ کنار گذاشته شده‌اند. کشور تحت حاکمیت ولادیمیر پوتین نیز از برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی مانند مسابقات جهانی والیبال که در نهایت توسط لهستان و اسلوونی برگزار شد، محروم بوده است.

فدراسیون فوتبال برزیل توافق با آنچلوتی را تکذیب کرد

فدراسیون فوتبال برزیل در بیانیه‌ای رسمی توافق نهایی با کارلو آنچلوتی برای جایگزینی تیته را رد کرد. به نقل از اسپورت، روز گذشته ESPN برزیل مدعی شده بود که کارلتو در پایان فصل جاری، هدایت تیم ملی فوتبال برزیل را بر عهده خواهد گرفت و جایگزین تیته خواهد شد. فدراسیون فوتبال برزیل به این خبر واکنش نشان داد و در بیانیه رسمی اعلام کرد که هیچ توافقی با کارلو آنچلوتی برای جایگزینی تیته صورت نگرفته است. در بیانیه فدراسیون فوتبال برزیل آمده است که نه با آنچلوتی و نه با مربی دیگری توافق صورت نگرفته است.

شوک به پاریسی‌ها

لیونل مسی که به خاطر آسیب‌دیدگی نتوانست در دیدار برابر موناکو به میدان برود و این باعث شده تا گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال غیبت او برابر بایرن‌مونیخ هم به وجود آید. به نقل از اسپورت، لیونل مسی در دیدار اخیر پاری‌سن‌ژرمن برابر مارسی در جام حذفی فرانسه مصدوم شد. در آن بازی پاریسی‌ها با نتیجه دو بر یک شکست خوردند تا وداعی زودهنگام با جام حذفی داشته باشند. اما آنچه کام هواداران تیم پاریسی را بیشتر از شکست تلخ کرد آسیب‌دیدگی لیونل مسی بود.

همه چیز درباره مراسم برترین‌های فیفا

لیونل مسی، کیلیان ام‌باپه و کریم بنزما در میان نامزدهای بهترین بازیکن فوتبال فیفا در سال ۲۰۲۲ هستند. به نقل از آس، گوشت یا ماهی؟ پپسی یا کوکاکولا؟ توپ طلا یا برترین‌های فیفا؟ نظرات تا حد زیادی متفاوت است اما با خیال راحت می‌توان گفت که جایزه فیفا دومین جایزه بزرگ فردی در فوتبال جهان است. فیفا این جایزه را برای رقابت با توپ طلا پس از جام جهانی ۱۹۹۰ ایجاد کرد اما در سال ۲۰۰۹ متوقف شد و حالا دوباره این جایزه احیا شده است. مراسم پیش‌ رو هفتمین دوره خواهد بود و باید دید این بار چه بازیکنی عنوان برترین بازیکن سال را به خود اختصاص خواهد داد.

نظر پیرلو درباره کار با کریس رونالدو در یووه

سرمربی پیشین یوونتوس، کریستیانو رونالدو را بازیکن حرفه‌ای دانست و تاکید کرد کار با ستاره پرتغالی راحت است. به نقل از آس، کریستیانو رونالدو با باشگاه جدیدش النصر شروع به درخشش کرده است. ستاره پرتغالی در نهایت خوشحال به نظر می‌رسد زیرا دوران حرفه‌ای او در عربستان سعودی شروع شده است. جدایی او از منچستریونایتد بسیار ناخوشایند بود ولی در نهایت حواشی برای ستاره پرتغالی به پایان رسیده است. آندره‌آ پیرلو، سرمربی یوونتوسی بود که کریستیانو رونالدو در آن حضور داشت و هیچ مشکلی با او نداشت.

درخشش باهر در جام جهانی شمشیربازی لهستان

سه شمشیرباز ایران در جدول انفرادی جام جهانی سابر لهستان شکست خورده و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. در دومین روز از جام جهانی شمشیربازی سابر لهستان، بازیکنان ایران در جدول انفرادی اصلی به رقابت پرداختند که تنها یک نفر موفق به صعود به مرحله یک هشتم نهایی شد. محمد فتوحی در مرحله یک سی‌ودوم حذف شد و محمد رهبری و علی پاکدامن در مرحله یک‌شانزدهم نهایی شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند. باهر هم در نهایت به نیمه نهایی جام جهانی سابر لهستان نرسید و با شکست ۱۵ بر ۱۲ از حریف لهستانی در یک‌قدمی کسب مدال متوقف شد.