روسیه: آمریکا نباید جامعه جهانی را گمراه کند
روسیه: آمریکا نباید جامعه جهانی را گمراه کند
وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای که در روزنامه ایزوستیا منتشر شد، ضمن انتقاد شدید از موضع آمریکا در قبال ایران گوشزد کرد که جامعه جهانی، رفتار و برخوردهای این کشور را به عنوان استانداردهای سازمان ملل نمی پذیرد و آمریکا باید درچارچوب پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای به تعهداتش عمل کند.

روسیه: آمریکا نباید جامعه جهانی را گمراه کند
به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای که در روزنامه ایزوستیا منتشر شد، ضمن انتقاد شدید از موضع آمریکا در قبال ایران گوشزد کرد که جامعه جهانی، رفتار و برخوردهای این کشور را به عنوان استانداردهای سازمان ملل نمی پذیرد و آمریکا باید درچارچوب پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای به تعهداتش عمل کند.
در این بیانیه وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که جامعه بین المللی دلایل امریکا برای خروج از برجام را نپذیرفته وبهتر است که این کشور به جای اظهار نظرهای غیر منطقی در خصوص استانداردهای سازمان ملل به فکر وجهه و اعتبار ازدست ر فته اش در زمینه منع گسترش سلاحهای هسته ای باشد.
در ادامه این بیانیه آمده که آمریکا باید از گمراه کردن جامعه جهانی دست برداشته و به تعهداتش در چارچوب برجام و قطع نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت عمل کند. همچنین نباید مهر سازمان ملل بر اعمال خودش بزند زیرا نه این استانداردها را رعایت کرده و نه قصد رعایت آنها را دارد.
گفتنی است که چند روز پیش برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده، به دلیل غنی سازی اورانیوم، ایران را به نقض استانداردهای سازمان ملل متهم کرده بود.
بر اساس پیمان عدم گسترش سلاح های هسته ای همه کشورها اجازه داشتن و گسترش توان هسته ای مسالمت آمیز را دارند. این معاهده هیچ نوع محدودیتی برای کشورهای غیر هسته ای قائل نشده و به صراحت تمام اعلام کرده که تمامی اقدامات و فعالیت های هسته ای یک کشور باید در جهت اهداف انسان دوستانه و صلح طلبانه تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.