رومانی: تصمیم نداریم سفارت خود را به قدس منتقل کنیم
رومانی: تصمیم نداریم سفارت خود را به قدس منتقل کنیم

رئیس جمهوری رومانی اعلام کرد که کشورش هیچ تصمیمی برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس ندارد. «کلاوس یوهانیس» رئیس جمهوری رومانی با اشاره به اینکه موضع کشورش در این زمینه همسو با قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است، تاکید کرد که انتقال سفارت به قدس، نقض قوانین بین المللی […]

رئیس جمهوری رومانی اعلام کرد که کشورش هیچ تصمیمی برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس ندارد.

«کلاوس یوهانیس» رئیس جمهوری رومانی با اشاره به اینکه موضع کشورش در این زمینه همسو با قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است، تاکید کرد که انتقال سفارت به قدس، نقض قوانین بین المللی است.

یوهانیس اظهار داشت که قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل بر ممنوعیت اقامت هیأت های دیپلماتیک در قدس و تلاش برای دست یابی به صلح و سازشی عادلانه در خاورمیانه تاکید دارد.

این در حالی است که «لیویو دراگنیا» رئیس حزب دمکراتیک اجتماعی حاکم رومانی مدعی شده بود که تصمیم انتقال سفارت این کشور به قدس اتخاذ شده و اقدامات لازم برای آن به زودی انجام خواهد شد.

دراگنیا گفته بود که این تصمیم از اهمیت نمادین زیادی برخوردار است، زیرا رژیم صهیونیستی جایگاه ویژه ای نزد آمریکا دارد. وی همچنین اظهار داشت که عملی شدن این تصمیم احتمالا فواید زیادی برای رومانی داشته باشد!