رونق کسب و کارهای نوین اینترنتی با فعالیت شرکتهای خلاق
رونق کسب و کارهای نوین اینترنتی با فعالیت شرکتهای خلاق
امروزه کسب و کار مفهوم سنتی خود را از دست داده است و وقتی از کسب و کارهای نوین سخن میگوییم در در حقیقت از حوزه ها و مشاغل جدیدی حرف میزنیم که دیگر نه مبتنی بر نیروی بازو و کار سخت بلکه بیشتر متمرکز بر دانش، خلاقیت و ایده پردازی مبتنی بر بستر دیجیتال است.

شرکت VQS یکی از شرکت هایی است که توانسته است در این زمینه نقش آفرینی مثبت و خوبی ایفا کند. VQS که نام خود را از موسس و مدیر عامل خود یعنی وحید قاسمی سرابی وام گرفته است، مجموعه ای است که در حال حاضر در چند زمینه به ارائه خدمات و فعالیت می پردازد. مشاوره کسب و کار با تاکید بر کسب و کارهای اینترنتی، ارائه آموزشهای نوین جهت کسب درآمدهای حلال اینترنتی و ارائه خدمات تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی از مهمترین فعالیتهای این شرکت است. علاوه بر اینها،  مشاوره برای توسعه فردی نیز بخش دیگری از خدمات این شرکت است که در آینده نزدیک بیش از پیش گسترش خواهد یافت. وجود رویکرد دانش محور در کنار رویکرد مهارت محور در شرکت، همچنین سبب شده است، تا مدیران این مجموعه برنامه ای ویژه را برای حمایت از ایده­های مخاطبان و حتی سرمایه گذاری برای توسعه آنها داشته باشند.

توجه به جوانان و جوان گرایی در دنیای امروز عامل موفقیت هر کسب و کاری است.  از همین رو تیم اصلی VQS   در حال حاضر متشکل از گروهی از افراد جوان، تحصیلکرده و خلاق است که اکنون قریب به شش سال است در کنار یکدیگر در حال فعالیت هستند، با این حال شرکت، فعالیت رسمی و حقوقی خود را از اوایل سال ۱۳۹۷ آغاز کرد و این زمان در حقیقت نقطه عطفی در استمرار و توسعه فعالیتهای شرکت بوده است.

وحید قاسمی، مدیر عامل شرکت، تحصیلکرده  رشته کسب و کار الکترونیک، مخترع و یک کارآفرین موفق است. او با آنکه هنوز در دهه سوم زندگی خود به سر می­برد، تاکنون توانسته است با فعالیتها و آموزشهای خود در ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی برای تعداد زیادی از افراد جامعه قدم بردارد. قاسمی معتقد است اگر مثلث خدا، خرد و کوشش در هر فردی جمع شود، هر آنچه که در جستجوی آن باشد به آن دست خواهد یافت. او که خود دوره های مختلف مربی گری بازاریابی الکترونیک، پداگوژی، برنامه نویسی و…. را در موسسات معتبرکشور نظیر سازمان فنی حرفه ای گذرانده است، معتقد است، آموزش مهمترین رکن توسعه فردی و همچنین توسعه کسب و کارهای نوین اینترنتی است. از این رو در برنامه ریزی های شرکت، جایگاه ارائه آموزش در موضوعات مختلف به مخاطبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در شرایط امروز، یکی از مشکلات و موانعی که بر سر راه بسیاری از جوانان و علاقه مندان به راه اندازی یک کسب و کار مستقل وجود دارد این است که برای بسیاری از آنها دسترسی مناسبی به منابع، مراکز و یا افراد خبره جهت کسب مشاوره و آگاهی بخشی وجود ندارد. در واقع باید گفت عدالت جغرافیایی در این زمینه پایین است. VQS با درک همین نیاز، برنامه و تمرکز خود را بر توسعه هر چه بیشتر در فضای مجازی قرار داده است و یکی از ماموریت و مسئولیت های اجتماعی خود را توسعه دسترسی عادلانه و برابر به آموزش های لازم فردی و کسب و کاری برای هر ایرانی علاقه مند میداند.