رونمایی از سامانه‌های میعاد و غدير با حضور وزير اقتصاد
رونمایی از سامانه‌های میعاد و غدير با حضور وزير اقتصاد
در مراسم دوازدهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که با حضور وزیر اقتصاد و دارايي برگزار شد، از دو سامانه اين بانک در حوزه بانکداري الكترونيك رونمايي شد كه گامي مؤثر براي حذف كاغذ از شعب و عمليات بانكي محسوب مي‌شود.

رونمایی از سامانه‌های میعاد و غدير با حضور وزير اقتصاد

بانکداری الکترونیک در بانک قرض الحسنه مهر ایران یك گام فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، در مراسم دوازدهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که با حضور وزیر اقتصاد و دارايي برگزار شد، از دو سامانه اين بانک در حوزه بانکداري الكترونيك رونمايي شد كه گامي مؤثر براي حذف كاغذ از شعب و عمليات بانكي محسوب مي‌شود. به گزارش روابط عمومي مهر ايران سامانه «ميعاد» يا مديريت يكپارچه عمليات اجرايي ديجيتال بانكي، فقط سامانه‌اي براي جايگزين كردن فرم‌هاي كاغذي نيست؛ بلكه با استفاده از اين سامانه، افتتاح حساب بانكي صرفاً با استفاده از كارت ملي و احراز هويت بيومتريك يعني اثر انگشت، به‌صورت تمام ديجيتال قابل انجام است. همچنين ميعاد كمك مي‌كند تا فرآيندهاي بانكي از نخستين مرحله تا بايگاني، بدون استفاده از كاغذ انجام شود.

این سامانه علاوه بر حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد؛ همچنين از ديگر مزاياي سامانه ميعاد قابليت دسته‌بندي و جست‌وجو در پايگاه‌هاي اطلاعاتي را تسهيل مي‌کند.

اجرای شیوه سنتی و بر پایه کاغذ علاوه بر زمان‌بر بودن و دغدغه‌هاي محيط‌زيستي، نيازمند فضا و هزينه براي نگهداري است. اين در حالي است که با وجود چهار برابر شدن تسهيلات اعطايي بانک قرض‌الحسنه مهر ايران که از ۵۰۰ هزار فقره در سال ۱۳۹۴ به دو ميليون فقره در سال ۱۳۹۸ خواهد رسيد، ارائه خدمات ياد شده در اين بانك، نه با افزايش تعداد شعب بلكه با استفاده از سيستم‌هاي نوين در فرآيندهاي عملياتي بانكي انجام مي‌شود.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر مبنای سیاست‌های اقتصاد هوشمند که از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي با هدف توسعه سامانه‌هاي زيرساختي و تحقق دولت الکترونيک ابلاغ شد، اين نوآوري را در دستور كار خود قرار داده تا بتواند بدون نياز به كاغذ، فرآيندهاي بانكي را پيش ببرد.

فراهم کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و شبکه براي فعال‌سازي اين سامانه، در اداره کل فناوري اطلاعات و ارتباطات بانک قرض‌الحسنه مهر ايران صورت گرفته است.