رونمایی شیائومی از Redmi 5 و Redmi 5 Plus
رونمایی شیائومی از Redmi 5 و Redmi 5 Plus

مدیر بخش گوشی‌های هوشمند شیائومی، پیش از برگزاری رویداد رسمی رونمایی از Redmi 5 و Redmi 5 Plus، تصاویری را از این دو محصول، در حساب کاربری توییتری خود قرار داده است. در حالی که انتظار می‌رود شیائومی در رویداد پنج‌شنبه پیش رو به طور رسمی از Redmi 5‌ و Redmi 5 Plus به عنوان دو گوشی هوشمند جدید خود رونمایی […]

مدیر بخش گوشی‌های هوشمند شیائومی، پیش از برگزاری رویداد رسمی رونمایی از Redmi 5 و Redmi 5 Plus، تصاویری را از این دو محصول، در حساب کاربری توییتری خود قرار داده است.

در حالی که انتظار می‌رود شیائومی در رویداد پنج‌شنبه پیش رو به طور رسمی از Redmi 5‌ و Redmi 5 Plus به عنوان دو گوشی هوشمند جدید خود رونمایی کند، مدیر بخش محصولات این شرکت، Donovan Sung تصاویری را از این دو گوشی هوشمند در حساب توییتری خود قرار داده است.

البته این تصاویر بدون ارائه برچسب قیمت یا مشخصات دو محصول، پیش روی دنبال‌کنندگان حساب کاربری این مسئول ارشد شیائومی قرار گرفته است اما در نگاه اولیه به این دو گوشی هوشمند، حاشیه‌های بسیار محدود صفحه‌نمایش و نسبت ابعاد ۱۸:۹ خودنمایی می‌کند. طرحی که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند رده بالای سال جاری میلادی هم شاهد بوده‌ایم اما تفاوت اینجاست که Redmi 5 قیمت بسیاری پایینی داشته و قرار نیست در دسته پرچمدارها یا گوشی‌های هوشمند رده بالا رونمایی شود. سری ردمی گوشی‌های هوشمند، از اهمیت ویژه‌ای برای شیائومی برخوردار است. این اهمیت در بازارهایی نظیر هند که در آن ردمی ۴ و ردمی نوت ۴ در ردیف محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار گرفته‌اند دو چندان است. بنابر گزارش IDC، این محبوبیت تا حدی بوده که به شیائومی کمک کرده برندهایی نظیر سامسونگ را کنار زده و عنوان محبوب‌ترین برند تولید کننده گوشی هوشمند را در هند از آن خود کند.

هنوز توضیح رسمی در خصوص قیمت ردمی ۵ ارائه نشده اما نسل قبلی این محصول یعنی ردمی ۴ با قیمت پایه ۱۰۸ دلار پیش روی خریداران قرار گرفته است. با پرداخت این هزینه می‌توانید گوشی هوشمندی با بدنه فلزی، سنسور تشخیص‌ اثرانگشت، صفحه‌نمایش ۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی، پردازنده اسنپ دراگون ۴۲۵، دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی و باتری ۴۱۰۰ میلی آمپرساعتی در اختیار داشته باشید. شیائومی به تازگی حتی گوشی هوشمند ارزان‌تری را هم روانه بازار کرده است. Redmi 5A که با قیمت ۷۸ دلار در مقابل کاربران قرار گرفته از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپرساعتی و پردازنده اسنپ دراگون ۴۲۵ بهره می‌برد.

در صورتی که شیائومی بتواند به این روند خود ادامه داده و قیمت گوشی‌های سریRedmi را کاهش دهد می‌تواند تغییرات شگرفی را در بازار، به ویژه برای مخاطبان خاص گوشی‌های ارزان قیمت ایجاد کند. پوشش مراسم رونمایی از این دو محصول جدید شیائومی را در تاریخ ۷ دسامبر برابر با ۱۶ آذرماه در شهر سخت‌افزار دنبال کنید.