رکود اقتصادی با تغییرات آب و هوایی
رکود اقتصادی با تغییرات آب و هوایی
تغییرات شدید آب و هوایی می تواند رکود بعدی را به همراه آورد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد “رکود اقتصادی با تغییرات آب و هوایی” ریسک جوی فیزیکی ناشی از وقایع شدید آب و هوایی در بازارهای مالی بی توجه مانده است. براساس تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس ، بدون اطلاع بهتر از این خطر ، متوسط سرمایه گذار انرژی فقط می تواند امیدوار باشد که رویداد شدید بعدی تغییر ناگهانی را ایجاد نکند.

مقاله “تأمین مالی انرژی باید در خطر تغییرات شدید آب و هوا در نظر بگیرد” ، در ۱۷ فوریه در مجله Nature Energy منتشر شد. اگر تغییرات آب و هوایی در محاسبات اقتصادی لحاظ نشود ما وارد رکودی خواهیم شد که نظیر آن در قبل نبوده است.

به عنوان مثال ، دمای بیش از حد بالا ، مانند آنچه در تابستان گذشته در ایالات متحده و اروپا تجربه شده است ، می تواند کشنده باشد. آنها نه تنها کشاورزی را مختل می کنند ، به سلامتی انسان و رشد اقتصادی آسیب می‌رسانند ، بلکه می توانند بخش های وسیعی از تحویل انرژی را تحت الشعاع و تعطیل قرار دهند ، همانطور که در شمال کالیفرنیا نیز انجام دادند وقتی PG&E در هنگام آتش سوزی و آب و هوایی که می تواند باعث آتش سوزی شود حمل و نقل را مختل کرد. آب و هوای شدید همچنین می تواند سرویس های دیگری مانند تحویل آب را تهدید کند ، که به نوبه خود به مشاغل ، خانواده ها و کل شهرها و مناطق ، گاهاً به طور دائم نیز مبتلا می شود. همه اینها اقتصادهای محلی و وسیع را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی در این مقاله نتیجه گیری كرد: “در حالی كه مدلهای اختصاصی ریسك اقلیمی به بعضی از بنگاهها و سازمانها به من كمك می كنند كه شرایط آینده را نسبت به تغییرات آب و هوایی بهتر بدانند ، اما خطر جدی هوا هنوز از نظر تخمین ریسك بسیار مسئله ساز است.”

“رکود اقتصادی با تغییرات آب و هوایی”

این به این دلیل است که با تغییر اوضاع ، الگوهای گذشته هیچ راهنمایی برای آینده نیست ، ممکن است سال ، پنج سال یا ۲۰ سال دیگر از این شرایط خارج شویم. سرمایه گذاران ممکن است تأثیرات شدید هوا را به مرور زمان عادی کنند.