رکورد خرید هفتگی بازی در ۹ سال اخیر بازار جابه‌جا شد
رکورد خرید هفتگی بازی در ۹ سال اخیر بازار جابه‌جا شد
بررسی‌ها نشان می‌دهد رکورد خرید هفتگی بازی در ۹ سال اخیر بازار جابه‌جا شده است.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد  بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۲ میلیون کاربر ایرانی اندروید، در هفته دوم فروردین (۷-۱۴) با ثبت ۶۰  میلیون دانلود و به‌روزرسانی، رکورد خرید هفتگی بازی را در ۹ سال اخیر بازار جابه‌جا کرده‌اند. میزان دانلود یا به‌روزرسانی نسبت به میانگین دانلود هفتگی سال ۹۸، ۷۲ درصد افزایش داشته است.”رکورد خرید هفتگی بازی در ۹ سال اخیر بازار جابه‌جا شد”

کاربران کافه بازار از یک اسفند تا ۱۵ فروردین، ۱۰۷ میلیون بار، بازی از بازار دانلود یا به‌روزرسانی کرده‌اند. در این دوران کاربران هفتگی ۱۷.۸ میلیون بار دانلود یا به‌روزرسانی بازی کرده‌اند. این میزان نسبت به میانگین هفتگی سال ۹۸، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

سه دسته بازی استراتژی با ۵۳ درصد رشد، دسته خانوادگی با ۴۱ درصد و دسته ماجرایی با درصد ۳۷ درصد بیشترین رشد دانلود یا به روزرسانی را در مدت یک اسفند تا ۱۵ فروردین داشته‌اند.

بازی مورد انتظار بتلفیلد ۱ که جمعه گذشته عرضه شده توانست در عرض چند روز به صدر جدول فروش بازی های ویدیویی انگلستان صعود کرده و نه تنها فیفا ۱۷ را از سر راه بردارد، بلکه رکوردی در تاریخ عنوان بتلفیلد به جای بگذارد.

در حالی که هفته گذشته گیرز آو وار ۴ (بررسی دیجیاتو) و مافیا ۳ (بررسی دیجیاتو) یارای پایین کشیدن بازی ورزشی پرطرفدار الکترونیک آرتز را نداشتند، بلتلفیلد ۱ در مدت زمان بسیار کوتاهی به سلطه فیفا ۱۷ پایان داد.

علاوه بر این گفتنی است میزان فروش بازی در هفته نخست، از مجموع فروش هفته اول بتلفیلد ۴ و بتلفیلد هاردلاین بیشتر بوده که به نوع خود رکوردی در تاریخ این عنوان محسوب می شود.

بنابر اطلاعات مندرج در وب سایت bfstats، در حال حاضر بیش از ۱۹۶ هزار نفر روی پلتفرم پی سی مشغول به تجربه بتلفیلد ۱ هستند و مجموع کاربران پی سی، اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ آن در ساعت اوج استفاده تا ۸۰۰ هزار نفر می رسد.

همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید، فورتزا هورایزن در چهارمین هفته انتشار خود همچنان در بین ده بازی پرفروش دیده شده و GTA V نیز بعد از یک هفته غیبت به جمع برترین ها بازگشته. گیرز آو وار ۴ نیز از رده دوم به چهارم تنزل پیدا کرده و مافیا ۳ جایگاه سومی خودش را حفظ نموده است.

گفتنی است عناوین تازه منتشر شده ی Civilization 6 و Lego Harry Potter Collection به ترتیب در رده های پانزدهم و نوزدهم قرار گرفته و از استقبال کافی برخوردار نبوده اند.

  • منبع خبر : ایسنا