ریزش نرخ یورو به زیر ۹ هزار تومان در سامانه نیما
ریزش نرخ یورو به زیر ۹ هزار تومان در سامانه نیما

نرخ هر یورو درسامانه نیما به کمتر از ۹ هزار تومان رسید ضمن اینکه تامین ارز واردات با کاهش قیمت‌ها در سامانه نیما سرعت گرفت.  از ابتدای اجرای بسته جدید ارزی در تاریخ ۱۶ مردادماه تا کنون حدود ۶۸۰ میلیون یورو از ارز حاصل از صادرات غیرنفتی توسط سامانه نیما جذب و از این مقدار […]

نرخ هر یورو درسامانه نیما به کمتر از ۹ هزار تومان رسید ضمن اینکه تامین ارز واردات با کاهش قیمت‌ها در سامانه نیما سرعت گرفت.

 از ابتدای اجرای بسته جدید ارزی در تاریخ ۱۶ مردادماه تا کنون حدود ۶۸۰ میلیون یورو از ارز حاصل از صادرات غیرنفتی توسط سامانه نیما جذب و از این مقدار بیش از ۴۸۰ میلیون یورو جهت تامین ارز واردات کالا و خدمات به کشور، فروخته شده است.

از آنجا که در هفته‌های ابتدایی تجار و بازرگانان به علت بالا بودن قیمت رغبتی به ارائه‌ تقاضا در بازار دوم نداشتند، کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت ارز توسط صادرکنندگان شد و ‌با ورود قیمت یورو به زیر ۹۰۰۰ تومان در روزهای اخیر شاهد افزایش تقاضا در این بازار هستیم. به گونه‌ای تقاضای ارز در روز یکشنبه مورخ ۴ شهریور ماه با رشد قابل توجهی مواجه شده است.

این روند افزایش در ارسال تقاضا نشان‌دهنده‌ اطمینان تجار به بازار دوم و سامانه نیما است که نوید بازگشت ثبات به بازار ارز را می‌دهد.

به گزارش مهر، با توجه به اختلاف میزان ارز عرضه و فروخته شده در سامانه نیما، شاهد کاهش نرخ ارز در روزهای آتی و افزایش بیش از پیش تقاضا باشیم.