اشتباه است که بخواهیم ریشه هر علمی را در آیه و روایات پیدا کنیم
اشتباه است که بخواهیم ریشه هر علمی را در آیه و روایات پیدا کنیم

رییس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای تلاش می‌کردند که علم را به سنتی و جدید تقسیم کنند گفت: اشتباه است که بخواهیم ریشه هر علمی را در آیه و روایات پیدا کنیم. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در سی‌ویکمین جشنواره خوارزمی با بیان اینکه پول‌های زیادی خرج شد و حرف‌های زیادی برای […]

رییس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای تلاش می‌کردند که علم را به سنتی و جدید تقسیم کنند گفت: اشتباه است که بخواهیم ریشه هر علمی را در آیه و روایات پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در سی‌ویکمین جشنواره خوارزمی با بیان اینکه پول‌های زیادی خرج شد و حرف‌های زیادی برای اسلامی کردن علوم زده شد، خاطرنشان کرد: جبر، ریاضی و الگوریتم همان جبر و ریاضی و الگوریتم ما است، فرقی در این زمینه ندارد.

وی همچنین گفت: بعضی ‌ها فکر می‌کنند که باید علوم را دسته‌بندی کرده و با عنوان علومی که ارتباط با دین دارند یا ضد دین هستند، آنها را تقسیم‌بندی کنند. بعضی هم علم را به سنتی و جدید تقسیم می‌کردند و علم جدید را نمی‌پذیرفتند و معتقد بودند به دانشگاه نیاز نداریم. البته این تفکرات امروز در جامعه ما طرفدار ندارد.

رییس جمهور ادامه داد: عده‌ای می‌خواستند ثابت کنند که همه علوم ریشه در اسلام دارد و هر علمی که پیدا می‌شد، یک آیه و روایت پیدا می‌کردند و می‌گفتند که ریشه آن در دین است که این حرف درست نیست. خود پیامبر مسلمانان را تشویق می‌کرد که به نقاط مختلف دنیا بروند و علم بیاموزند.