زر ماکارون در بورس تهران کشف قیمت شد
زر ماکارون در بورس تهران کشف قیمت شد
امروز چهارشنبه (مرداد ماه) تعداد 192 میلیون سهم معادل 12 درصد از سهام شرکت ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد امروز چهارشنبه (مرداد ماه) تعداد ۱۹۲ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت «صنعتی زر ماکارون» با نماد «غزر» به روش ثبت سفارش در بورس تهران عرضه اولیه و کشف قیمت شد.

به گزارش ایران جیب از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، امروز چهارشنبه (هشتم مرداد ماه) طی مراسمی که به صورت آنلاین در فضای مجازی و آپارات رسمی بورس تهران پخش شد، تعداد ۱۶۰ میلیون سهم جهت عرضه به عموم و ۳۲ میلیون سهم جهت عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز معاملاتی شنبه (۱۱ مرداد ماه) جمعا معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت صنعتی زر ماکارون با نماد (غزر) به قیمت هر سهم ۳۹ هزار و ۷۵۰ ریال در بورس تهران کشف قیمت و معامله شد.

همچنین با عرضه اولیه این شرکت در بورس تهران عضو هیات مدیره فدراسیون بورس‌های اروپا-آسیایی (فیاس)، تعداد شرکت‌های فعال در بورس به ۳۴۰ شرکت رسید و به ارزش بازار  ۶۳ هزارو  ۶۰۰ میلیارد ریال افزوده شد.

شاخص کل بازار سرمایه امروز هم مانند دو روز گذشته روندی کاهشی داشت و بیش از ۳۶ هزار واحد سقوط کرد البته امروز شاخص کل با معیار هم وزن صعودی بود و شاهد افزایش بیش از ۴۰۰ واحدی این شاخص بودیم.

شاخص کل بازار سرمایه در معاملات امروز با ۳۶ هزار و ۳۳۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۹۰۴ هزار واحد رسید. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن ۴۰۲ واحد صعود یافت و رقم ۵۰۷ هزار و ۳۸۷ واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۴۲ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال انجام دادند. فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس و نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند و فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و گروه پتروشیمی س. ایرانیان نمادهای پربیننده بورس بودند.

  • منبع خبر : ایران جیب