زلزله دیشب مشهد کشته داد
زلزله دیشب مشهد کشته داد
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از فوت ۲ نفر در پی زلزله در منطقه سفیدسنگ خراسان رضوی خبر داد.

زلزله دیشب مشهد کشته داد

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در ساعت ۲۲:۵۷ شب گذشته زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در خراسان رضوی حوالی سفید سنگ در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داد.”زلزله دیشب مشهد کشته داد”

وی افزود: در اثر ریزش سنگ از کوه در پی زمین لرزه و برخورد با یک خودرو منجر به واژگونی این خودرو (پراید) شد و ۲ نفر در جا فوت کردند و یک نفر هم مصدوم شد که به بیمارستان فریمان انتقال داده شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: این جاده مسدود شده بود که توسط عوامل راهداری بازگشایی شد.”زلزله‌دیشب مشهد کشته داد”

خالدی افزود: سه مادر باردار جهت مراقبت به مرکز بهداشت سفید سنگ منتقل شده اند.

زمین‌لرزه، زلزله لرزش و جنبش زمین است که به علّت آزاد شدن انرژی تخلیه شده از سنگ‌ها در گسل‌های پوسته زمین در مدّتی کوتاه روی می‌دهد. محلّی که منشأ زمین‌لرزه است و انرژی از آنجا خارج می‌شود را هایپوسنتر، و نقطهٔ بالای کانون در سطح زمین را مرکز سطحی زمین‌لرزه می‌گویند. پیش از وقوع زمین‌لرزهٔ اصلی معمولاً زلزله‌های نسبتاً خفیف‌تری در منطقه روی می‌دهد که به پیش‌لرزه معروف‌اند. به لرزش‌های بعدی زمین‌لرزه نیز پس‌لرزه می‌گویند که با شدّت کمتر و با فاصلهٔ زمانی گوناگون میان چند دقیقه تا چند ماه رخ می‌دهد. هرچقدر تعداد پیش لرزه‌ها بیشتر باشد، مقدار ریشتر زمین لرزهٔ اصلی، کمتر می‌باشد.

  • منبع خبر : مهر