زلنسکی از سیاستمداران آمریکایی خواست در حمایت از اوکراین متحد بمانند
زلنسکی از سیاستمداران آمریکایی خواست در حمایت از اوکراین متحد بمانند
هم‌زمان با اینکه پیش‌بینی می‌شود حزب دموکرات جو بایدن اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور از دست بدهد، ولودیمیر زلنسکی از سیاستمداران آمریکایی خواست تا نسبت به حمایت از اوکراین متحد بمانند.

هم‌زمان با اینکه پیش‌بینی می‌شود حزب دموکرات جو بایدن اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور از دست بدهد، ولودیمیر زلنسکی از سیاستمداران آمریکایی خواست تا نسبت به حمایت از اوکراین متحد بمانند.

به گزارش صبح اقتصاد به نقل از راشا تودی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه در پیام ویدئویی ضبط‌شده خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «دموکراسی‌ها نباید در مسیر پیروزی متوقف شوند. اوکراین همچون هر جامعه دموکراتیک دیگری عقاید مختلفی نسبت به زندگی و سیاست دارد. اما هنگامی که روسیه تصمیم گرفت که آزادی ما را نابود و اوکراین را از صفحه زمین حذف کند، ما فورا متحد شدیم و این اتحاد را نگه می‌داریم.»

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی افزود: «ما از آمریکایی‌ها می‌خواهیم اتحاد راسخ و استوار خود را حفظ کنند… تا زمانی که ما به آنچه آرزو می‌کنیم، دست یابیم… تا زمانی که صلح در نهایت به کشور ما بازگردد.»

سپس در همان روز، رئیس‌جمهوری اوکراین با لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد دیدار کرد و به زلنسکی گفت: «واشنگتن حمایت دوحزبی به اوکراین ارائه داده است و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد است تا در این راستا با کنگره آمریکا همکاری کند و به این همکاری ادامه دهد.» این نماینده همچنین از کمک ۲۵ میلیون دلاری دیگر آمریکا به اوکراین پیش از زمستان خبر داد. در سال جاری میلادی، دولت بایدن پس از حمله مسکو به کی‌یف، بیش از ۵۴ میلیارد دلار کمک به اوکراین را متعهد شد.

مردم در سراسر آمریکا روز سه‌شنبه به پای صندوق‌های رای در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور برای تعیین حزب برنده در کنگره رفتند و این در حالیست که بسیاری پیشاپیش از طریق پست رای خود را ارسال کردند. در حالی که پیش‌بینی می‌شود جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در این انتخابات به دست گیرند اما سرنوشت سنا هنوز به دلیل فشردگی رقابت‌ها قابل پیش‌بینی نیست.

از طرفی، دولت کی‌یف از آمریکا تعدادی سامانه پدافند هوایی C-RAM درخواست کرده تا با پهپادهای روسی مقابله کند.

روسلان استفانچوک، رئیس پارلمان اوکراین در نامه‌ای خطاب به اعضای ارشد کنگره ایالات متحده آمریکا چنین درخواستی را مطرح کرده تا “از تاسیسات مهم به خصوص نیروگاه‌های برق اصلی محافظت کند.” همچنین این رئیس پارلمان خواستار موشک‌های دوربرد – احتمالا سامانه‌های هیمارس ساخت آمریکا – شده تا “با حملات پهپادی دشمن مقابله کنند.”

در حالی که پنتاگون اظهارنظری درخصوص درخواست‌های ویژه اوکراین نکرده اما ارتش آمریکا گفت که “در حال تمرکز بر روی تجهیزاتی هستند که مناسب جنگ کنونی است.”

گارون گارن، سخنگوی پنتاگون به تلویزیون ای‌بی‌سی گفت: «ما شبانه‌روز نسبت به ارسال کمک‌های امنیتی و تسلیحات از ذخایر آمریکایی به اوکراین متناسب با اولویتشان کار می‌کنیم.»

با این حال، اوکراین از تحویل دو سامانه‌ دفاع هوایی NASAMS در روز دوشنبه خبر داد. شش سامانه دیگر توسط واشنگتن در ماه اوت وعده داده شد اما گویا برای ارسال به اوکراین زمان می‌برد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا