زمان‌ بندی شفاف عرضه اوراق مالی برای جذب مشارکت فعالان اقتصادی
زمان‌ بندی شفاف عرضه اوراق مالی برای جذب مشارکت فعالان اقتصادی
یکصد و چهل و هفتمین جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، برگزار شد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در این جلسه پس از ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی در زمینه روند کاهشی رشد نقدینگی در سال جاری نسبت به سال ۹۸، بر ضرورت تسریع در فروش اموال مازاد و سهام شرکت های دولتی که از سیاست های عمده اقتصادی دولت است، تاکید کرد و افزود: انتشار اوراق خزانه، تحکیم بازار سرمایه، هدایت نقدینگی و کنترل قیمت ها، رونق بخشی به بورس و خروج دولت از بنگاه داری باید هرچه سریعتر اجرایی شود تا مردم شاهد آثار مثبت آن در اقتصاد کشور باشند.”زمان‌ بندی شفاف عرضه اوراق مالی برای جذب مشارکت فعالان اقتصادی”

در این جلسه همچنین گزارش عملکرد و برنامه انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۹۹ ارائه و در زمینه چگونگی انتشار و عرضه آن بحث و تبادل نظر شد.

روحانی در این راستا افزود: سیاست هدایت نقدینگی موجود کشور باید به سمت تولید و سرمایه گذاری در بازار پول و سرمایه بوده و همچنین اوراق مشارکت هم به سرمایه گذاری و تقویت زیرساختها و پروژهای عمرانی کشور کمک کند.”زمان‌ بندی شفاف عرضه اوراق مالی برای جذب مشارکت فعالان اقتصادی”

رئیس جمهورادامه داد: با هماهنگی و همکاری کامل میان دستگاه های ذیربط برنامه زمان بندی عرضه اوراق مشارکت به نحو شفاف اعلام و اجرا شود تا امکان مشارکت فعالان اقتصادی در بازار پول و سرمایه به طور کامل فراهم گردد.

براساس تبصره ۵ بند «الف» در سال ۹۹ اجازه داده می شود تا شرکت‌های دولتی این اوراق ریالی را برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی که به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد با تضمین و بازپرداخت اصل و سود منتشر کنند.

شرکت بازآفرینی شهری و شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید برای انجام طرح‌های خود از جمله بازآفرینی شهری در بافت فرسوده، تاریخی و پیرامون حرم‌های مطهر و مصلی تهران در استفاده از این بند در اولویت هستند.

در بند «ب» این تبصره به دولت اجازه داده می‌شود برای تامین مالی تا مبلغ ۵۵۰ هزار میلیارد (۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال این قانون، اوراق مالی اسلامی (ریالی – ارزی) منتشر و منابع حاصل را واریز کند.

  • منبع خبر : ایسنا