زمان اجرای طرح ترافیک تغییر کرد
زمان اجرای طرح ترافیک تغییر کرد
از ابتدای آذرماه تا پایان سال جاری، زمان اجرای طرح‌های ترافیکی از ساعت ۱۹ به ساعت ۱۸ تغییر می‌یابد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از ابتدای آذرماه تا پایان سال جاری، زمان اجرای طرح‌های ترافیکی از ساعت ۱۹ به ساعت ۱۸ تغییر می‌یابد. کاهش یک‌ساعته زمان اجرای طرح شامل هر دو محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا می‌شود.

این تصمیم با توجه به کوتاه شدن طول روز و به جهت تخلیه سریع‌تر ترافیک بزرگراه‌های شهر در ساعات شبانگاهی، برابر اختیارات قانونی شهرداری تهران و بر اساس هماهنگی صورت‌گرفته با پلیس راهور تهران اتخاذ شده است.»

طرح ترافیک در سال ۹۸ همانند سال گذشته در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران (محدوده‌ی اول) اجرا می‌شود. اما از ابتدای تیرماه، طرح زوج یا فرد حذف و طرح کنترل آلودگی هوا در محدوده‌ی دوم (طرح زوج و فرد سابق) جایگزین آن می‌شود.

آن دسته از شهروندان تهران که مشخصات خود را در سایت یا اپلیکیشن mytehran ثبت کرده باشند، مجاز خواهند بود ۲۰ روز در طول هر فصل (۲۰ روز در هر سه ماه) به شکل رایگان در محدوده‌ی دوم تردد کنند؛ پس از آن باید به ازای هر روز ورود به این محدوده، مبلغی را در حساب خود شارژ کنند.

 تبصره: رانندگانی که خودروهایی با پلاک غیر تهران دارند می‌توانند در هر فصل ۱۵ روز بدون هزینه وارد محدوده‌ی دوم شوند.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با همکاری پلیس راهور ناجا مهلتی یک ماهه را برای پرداخت عوارض طرح ترافیک سال ۹۸ در نظر گرفته‌اند. یعنی شهروندانی که وارد محدوده‌ی طرح ترافیک یا طرح کنترل آلودگی هوا (پس از ۲۰ روز مجاز) شده باشند، یک ماه مهلت خواهند داشت تا با پرداخت بدهی در سامانه‌ی تهران من، مشمول جریمه نشوند. در صورت پرداخت نکردن بدهی، پلیس بعد از گذشت یک ماه، جریمه‌ی ورود غیر مجاز به محدوده‌ی طرح‌های ترافیکی را برای راننده‌ی متخلف صادر می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا