زمان دسترسی به موادمخدر در تهران به ۲ ساعت افزایش پیدا کرده است
زمان دسترسی به موادمخدر در تهران به ۲ ساعت افزایش پیدا کرده است
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران گفت: زمان دسترسی به موادمخدر در تهران به ۲ ساعت افزایش پیدا کرده است و فردی نمی تواند زیر ۲ ساعت در تهران مواد مخدر تهیه کند.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران صبح امروز در نشست خبری پایان سال اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در سال جاری در بحث شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر (بیش از ۶۱ باند)، بیش از ۷۲۰ قاچاقچی که به صورت باندی فعالیت می‌کردند و… را در کارنامه دارد.

وی افزود: در حوزه شناسایی و دستگیری عوامل توزیع مواد مخدر بیش از ۷۰ هزار نفر دستگیر شدند که اکثراً معتادان بودند.

بخشنده گفت: در کنترل راه‌های مواصلاتی (۱۴ محور) تهران، گشت‌های ضربت اعزام کردیم و این محورها کاملاً زیر نظر است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار نفر معتاد متجاهر در تهران داریم که بخشی از این معتادان کارتن خواب هستند (حدود ۵ هزار نفر) که با همکاری شهرداری و راه دادن معتادان متجاهربه گرمخانه‌های شهر، سعی کردیم آنها را سامان دهیم.

سرهنگ بخشنده تصریح کرد: حدود هزار نفر اتباع خارجه (مهاجران افغانستانی) که اعتیاد داشتند و در بخش توزیع مواد هم فعال بودند جمع آوری شده و به کشورشان بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: از بهزیستی تقاضا می‌کنیم برخی از معتادان که سن بالایی دارند و یا دارای زخم‌های باز و عفونی هستند را نگه داری و برایشان برنامه داشته باشد.

بخشنده گفت: حدود ۱۰۰ کودک بلاتکلیف (یا اعتیاد دارند یا خانواده‌هایشان معتاد هستند یا از آنها برای خرید و فروش مواد استفاده می‌شود) داریم که قرار است وزارت بهداشت برای درمان آنها اقدام کند تا این کودکان به محل قبلی برنگردند.

وی گفت: در سال جاری بیش از ۱۲ باند را که در فضای مجازی فعالیت می‌کردند شناسایی و منهدم کردیم که بزرگترین این باندها، باندی بود که در قم، کاشان، کرمانشاه، قزوین و تهران فعالیت می‌کردند، این باند که ۸ سرشاخه اصلی داشت در واتساپ و اینستاگرام فعال بودند که بعد از ۳ ماه اقدام شبانه روزی و اطلاعاتی این باند منهدم شد.

سرهنگ بخشنده تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که در بحث پاکسازی مدارس تا شعاع هزار متری موفق بوده است، تهران بود که با برنامه ریزی تمام مدارس شهر تهران را پوشش دادیم و بیش از هزار نفر خرده فروش و معتاد به همراه ۲۰ کیلو مواد مخدر جمع‌آوری شده است.

وی در پاسخ به سوالی گفت: زمان دسترسی به مواد مخدر در تهران به ۲ ساعت افزایش پیدا کرده است و فردی نمی‌تواند زیر ۲ ساعت در تهران مواد تهیه کند.

بخشنده گفت: حدود هزار نفر معتاد زن در تهران داریم و در تهران مکانی برای نگهداری از این افراد نیست. برخی از آنها باردار هستند، برخی ترنس هستند و برخی شرایط ظاهری خوبی ندارند و مکانی برای نگهداری این افراد نداریم.

بخشنده در پایان گفت: بالاترین مصرف مواد در تهران تریاک است و بعد از آن هروئین، شیشه و حشیش است. مصرف ماده مخدر گل در تهران در حال افزایش است.

  • منبع خبر : مهر