زمان کسب مدال ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی رسیده است
زمان کسب مدال ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی رسیده است

ملی پوش ژیمناستیک ایران می‌گوید دیگر وقت آن رسیده که ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی به مدال دست پیدا کند. سعیدرضا کیخا یکی از پدیده های ژیمناستیک ایران است که آرام و بدون حاشیه تمرین می کند، مدال می آورد و افتخار می آفریند. کمتر پیش آمده که کیخا از شرایط موجود گلایه کند؛ حتی زمانی که […]

ملی پوش ژیمناستیک ایران می‌گوید دیگر وقت آن رسیده که ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی به مدال دست پیدا کند.

سعیدرضا کیخا یکی از پدیده های ژیمناستیک ایران است که آرام و بدون حاشیه تمرین می کند، مدال می آورد و افتخار می آفریند. کمتر پیش آمده که کیخا از شرایط موجود گلایه کند؛ حتی زمانی که چند حرکت به نامش در فدراسیون جهانی ثبت شد و خبری از پاداش و توجه ویژه مسئولان نشد.

وی بعد از مدال قهرمانی آسیا حالا در جام معتبر ستارگان ژاپن نایب قهرمان شد.

تبریک می گویم باز هم موفق شدید در یک رقابت مهم به مدال دست پیدا کنید۰

-سعیدرضا کیخا: بله، خدا را شاکرم که در جام معتبر  ژاپن در حضور برترین ژیمناستها به مقام دوم خرک حلقه رسیدم. نماینده ژاپن که به مقام سوم رسید در رقابتهای جهانی قهرمان شده بود و غلبه بر وی خیلی ارزش داشت. کار سختی داشتم اما در تمام لحظات به این فکر کردم که باید برای کشورم افتخارآفرینی کنم و دینم را به وطن ادا کنم که خوشبختانه شرمنده نشدم. پیش از این هادی خناری نژاد هم موفق شده بود به مدال نقره این مسابقات برسد که من خوشبختانه راه وی را ادامه دادم.

* پس از مدال قهرمانی آسیا و بازیهای کشورهای اسلامی و حالا هم کاپ ژاپن به نظرتان شانس زیادی برای کسب مدال در بازیهای آسیایی نداریم؟

– نظر شخصی من هم این است که دیگر زمان کسب مدال بازیهای آسیایی رسیده است. البته کارمان خیلی سخت است. جمع زیادی از برترین ژیمناستهای جهان در قاره آسیا فعالیت می کنند و عمدتا در بازی های آسیایی هم حضور دارند. رقابت با آنها دشوار ولی شیرین است. در اینچئون هم تا فینال رفتم اما موفق نشدم به مدال برسم.

* علت را چه می دانید؟

– فکر می کنم ما از نظر فنی مشکلی نداریم اما نداشتن تجربه کافی و نبود اعزام به تورنمنتهای مختلف به دلیل مشکلات مالی باعث می شد تا در چنین رقابتهایی با استرس وارد شویم. خوشبختانه در حال حاضر شرایط خوبی داریم. در این مدت چند اعزام خوب هم داشتیم که جا دارد از فدراسیون و کادر فنی تیم ملی تشکر کنم. هرچقدر بیشتر در مسابقات حضور پیدا کنیم به نفعمان است چون هم آمادگی مان بالا می رود هم استرسمان کمتر می شود.

* با این حساب کمتر فرصت می کنید در کنار خانواده باشید؟

– بله همینطور است.  همینجا از همسرم برای همراهی و صبوری همیشگی اش تشکر میکنم. من حتی در لحظه تولد فرزندم کنار خانواده نبودم اما دلم همیشه با آنهاست. ورزش حرفه ای دشوار است و عموما خانواده ورزشکاران با گذشت و همراهی نقش زیادی در موفقیت ملی پوشان دارند.

* برای المپیک هم برنامه ای دارید؟

– بعد از بازی های آسیایی تمرکزمان روی المپیک است. آنجا شرایط به مراتب سخت تر است. کادر فنی تیم ملی با حمایت فدراسیون برنامه های خوبی دارد. امیدواریم شرایط کسب سهمیه المپیک فراهم شود و با سرمایه گذاری در ورزش پایه و مهم ژیمناستیک روزی فرا برسد که ما هم سهمی از مدال المپیک ژیمناستیک داشته باشیم.