زیان پالایشگاه‌های چین در صورت توقف خرید نفت از ایران
زیان پالایشگاه‌های چین در صورت توقف خرید نفت از ایران

یک مقام ارشد سینوپک، بزرگترین پالایشگاه چین، می‌گوید که اگر واردات نفت ایران را متوقف کند، برخی پالایشگاه‌های زیرمجموعه این شرکت ضرر خواهند کرد.  در اولین اظهار نظر رسمی در مورد تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی، یک مقام ارشد سینوپک، بزرگترین پالایشگاه چین، می‌گوید که اگر واردات نفت ایران را متوقف کند، برخی […]

یک مقام ارشد سینوپک، بزرگترین پالایشگاه چین، می‌گوید که اگر واردات نفت ایران را متوقف کند، برخی پالایشگاه‌های زیرمجموعه این شرکت ضرر خواهند کرد.

 در اولین اظهار نظر رسمی در مورد تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی، یک مقام ارشد سینوپک، بزرگترین پالایشگاه چین، می‌گوید که اگر واردات نفت ایران را متوقف کند، برخی پالایشگاه‌های زیرمجموعه این شرکت ضرر خواهند کرد.

هوانگ ونشنگ، مدیر شرکت پتروشیمی چین، می‌گوید: برخی از پالایشگاه‌های پایین‌دستی ما برای پالایش نفت ایران طراحی شده‌اند. اگر ما واردات این نفت را متوقف کنیم منافعمان تحت تاثیر منفی قرار خواهد گرفت.

این اظهارات پس از گزارش هفته گذشته رویترز بیان شد که نشان می‌داد شرکت تاجر دولتی نفت چین، ژوهای ژنرونگ و سینوپک اقداماتی را برای تضمین عرضه ایران انجام داده‌اند. این شرکت‌ها بندی را در قراردادهای بلندمدت تامین نفت با شرکت ملی نفت ایران فعال کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد از کشتی‌های شرکت ملی نفت‌کش‌های ایران استفاده کند.

آقای هوانگ که در کنفرانس خبری مربوط به روز اعلام نتایج عملکرد درخشان نیمه اول سال سینوپک صحبت می‌کرد گفت: مناقشات ادامه‌دار تجاری بین آمریکا و چین، تاثیر اندکی بر سود این شرکت داشته است.

هوانگ گفت: در همین زمان سینوپک انتظار دارد که تولید نفت خام این شرکت در سه سال آینده ثابت باقی بماند. این درحالیست که تولید نفت این شرکت در نیمه اول ۲۰۱۸ با ۱.۶ درصد افت روبرو شده است.

هوانگ گفت: سینوپک همچنین انتظار دارد تولید گاز طبیعی این شرکت به طور قابل‌توجهی افزایش یابد.