سازمان ملل کشتار غیرنظامیان در حمله سعودی‌ها به یمن را محکوم کرد
سازمان ملل کشتار غیرنظامیان در حمله سعودی‌ها به یمن را محکوم کرد
یک مقام ارشد سازمان ملل با اشاره به کشته شدن بیش از ۲۰ زن و کودک در حمله اخیر ائتلاف تحت رهبری سعودی به یمن، این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از العالم، «لیس گرنده» هماهنگ‌کننده بشردوستانه سازمان ملل متحد در امور یمن روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای کشتار غیرنظامیان در حمله اخیر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن را محکوم کرد.

در این بیانیه گرنده گفته است: «ما این کشتار و مجروحیت‌ها را محکوم می‌کنیم و تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز می‌کنیم. این باعث خشم است که غیرنظامیان بی‌گناه همچنان بی‌دلیل در یک درگیری که می‌تواند و باید حل شود، کشته می‌شوند».

جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی روز جمعه منازل شهروندان یمنی در شهرستان «کشر» استان الحجه واقع در شمال غربی یمن را هدف قرار دادند. بر اساس آمار سازمان ملل، در این حمله دستکم ۲۲ نفر کشته و بیش از ۳۰ تن زخمی شده‌اند. اغلب قربانیان این حمله زن و کودک بوده‌اند.

گرنده در بیانیه خود با اشاره به آمار بالای فقر غذایی و قطحی در مناطق مختلف به خصوص استان الحجه، نوشته است که سازمان ملل متحد نگران جان هزاران غیرنظامی گرفتار در درگیری این استان است و در تلاش است تا به این افراد کمک کند.

عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به قدرت، با همکاری امارات عربی متحده و چند کشور دیگر در حال حمله مداوم به یمن است. در حالی که آمار رسمی تعداد کشته‌های ناشی از این حملات را نزدیک به ۲۰۰۰۰ نفر اعلام کرده‌اند، اما روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از یک مرکز مستقل که آمار تلفات جنگ‌ها را جمع‌آوری می‌کند، نوشت تعداد کشته‌های این حملات از ۵۰۰۰۰ نفر هم فراتر رفته است. اغلب کشته‌های حملات ائتلاف سعودی به یمن غیرنظامی بوده‌اند.

  • منبع خبر : مهر